Finland

Vappu i Finland.

Halloj hörni, Valborg i Finland heter alltså vappu och finnarna säger på skoj Glada vappen! Hyvää vappua! Vi har varit och fikat det traditionsenliga Valborgs-fikat: kippalejpä. (Update: inte helt lätt med finskan här alltså, hehe! Som Pia kommenterade är det

Läs mer »
Fest & annat trevligt

Min första fylla.

Året var 2008, jag var 16, det var Valborg och vi hade framför oss en tre dagars fest. Jag hade framför mig min första “riktiga” fylla. Mamma och pappa, you don’t even wanna know och kan sluta läsa här. Och Sony

Läs mer »
Allmänt

Boarding – mot Helsinki.

Sådärja! Då var det dags att boarda planet till Stockholm där jag byter till nästa plan mot Helsingfors. Har lämnat jobbet och försökt slappna av och släppa det. Det ska bli så himla skönt med helg! Och kärlek! Haha.   

Läs mer »
Allmänt

Packad och klar.

Good morning sunshines! Jag har blivit som en gammal dam som slår upp ögonen klockan 6 för att solen går upp då och det är alldeles ljust och fint. Dock somnar jag alltid om… Men är imponerad över hur mycket

Läs mer »
Allmänt

Chefen bjuder på middag.

Godkväll fina läsare. Skulle vilja säga att jag mår magiskt men man ska ju vara försiktig med att ropa hej… Jag är i alla fall precis påväg hem från en jättetrevlig kväll med kollegorna. Vår chef som jag skrev om

Läs mer »
Det här är jag

Min lägenhet börjar bli ett hem.

Halloj! Igår hade jag en megaskön känsla i hela mig. Min söndag hade kunnat bli en tröttsöndag och min lägenhet hade kunnat förbli ett icke-hem ända till juni. Jag kommer nämligen resa och jobba kommande helger så igår var min

Läs mer »
Allmänt

Det första jag tänker när jag vaknar.

God morgon sockerrör! Det är ett ord jag gillar, kanske främst på engelska sugarcane. Hoppas ni mår strålande idag, det gör jag! Och mår ni inte strålande så hoppas jag att ni tar er igenom dagen och det är jag

Läs mer »
Mat, mums & recept

Biljardpalatset & Puta Madre.

Min lördagskväll var jättetrevlig och jag besökte två ställen som jag varmt kan rekommendera för den som bor i Göteborg eller är på besök i staden. Jag, min “gamla högskolekompis” Stina och hennes vän på besök från Bulgarien gick tillsammans

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Vårpepp.

Det har varit en bra dag idag. Jag har fått gjort massor av vettigt som legat och gnagt lite på mina axlar. Det innefattar mestadels städning, ska visa era senare lite av mitt hem som faktiskt börjar förvandlas någorlunda till

Läs mer »
Pepp, inspiration & motivation

Utseendet är ett lotteri.

Går runt på stan, in i butiker och bläddrar bland galgarna. Så mycket kläder att jag blir alldeles matt. Konsumtionshetsen liksom kväver mig. Tar något till provhytten men vet att jag kommer gå därifrån tomhänt, som det oftast blir. Shopping

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier