Jennifer Sandström

Allt om marknadsföring

.

Välkommen till 

Ett uppslagsverk av marknadsföring

Marknadsföring kan vara trist och tuff, eller alldeles alldeles underbar. Här nedan har jag samlat alla mina inlägg om tips och tankar kring marknadsföring som förhoppningsvis kan hjälpa dig längs vägen. 

Vad är ens bra marknadsföring?

Idag när vi konstant blir matade med information och intryck får vi ständigt höra att man måste “sticka ut från bruset”– för det är ju så himla enkelt. Så jag tror att den bästa marknadsföringen är den där du känner din målgrupp och når ut till dem i rätt kanaler.

Marknadsföring är nödvändigt

Så länge du driver företag och säljer en produkt eller tjänst är och kommer alltid marknadsföring vara nödvändigt. Vet ingen om dig, finns du inte och det är sättet att nå ut till dina potentiella kunder. Idag finns så många gratis sätt att marknadsföra sig på, allt handlar bara om att hålla din strategi. 

Hemsida

Hur gör man en egen hemsida i wordpress? Vilket tema ska man välja? Vad ska man tänka på när man väljer webbhotell och domän? Detta och mycket mer svarar jag på här. 

Blogg

Jag har bloggat sedan 2012 och har under åren samlat på mig en del kunskap kring ämnet, som jag självklart delar med mig av. Vet du till exempel hur man bloggar professionellt?

Sociala medier

De sociala kanalerna har idag en självklar roll inom marknadsföringen. Men har du verkligen en strategi och har du koll på att man kan sökoptimera på instagram?

Tips inom marknadsföring

Här hittar du blandade tips inom marknadsföring. Till exempel om growth hacking och att frilansa. 

Verktyg, program & guider

Designverktyget Canva, vad är en content audit och hur startar man en podcast? Det och mycket mer. 

Allt inom marknadsföring

Är du inte ute efter något speciellt hittar du här alla inlägg inom marknadsföring samlat. 

Det senaste inom marknadsföring…

Vill du ha hjälp med marknadsföringen?

Behöver du hjälp med marknadsföringen erbjuder jag flera tjänster på området. Bland annat mina SEO-tjänster men även tydliga, pedagogiska texter, översättningar och marknadsföringskonsultationer. Vem når du ut till? I vilka kanaler? Varför och hur?