Jämför du dig med andra?

Godmorgon sköna bönor! När jag slog upp mina ögon i morse och tog upp min iPhone så möttes jag av en sådan inspirerande text så jag kände att jag ville dela med mig av den. Jag är ju lite sån

Läs mer »
Sverige

Enda anledningen att älska Göteborg.

Detta. Ja det kändes så idag. Räkor kan man ju aldrig annat än älska. Men alltså i övrigt, Göteborg? Jag är besviken på dig, och det har kanske egentligen enbart med vädret att göra. Och ni ba, haha vilken surprise va! Nej,

Läs mer »
Allmänt

En spännande dag på jobbet.

Hallå people! Den här veckan har gått så snabbt alltså. Hela kontoret är peppade inför en helg och det innebär alltså inte ledighet utan jobb i form av utbildningar. Vi kör igång redan i morgon här i Göteborg och det

Läs mer »
Allmänt

Att ta en selfie.

Godmorgon! Tungt att vakna idag, marken är blöt och jag är trött. Men för en selfie får man se glad ut ändå…    Det här med att ta en selfie är förresten en hel vetskap, det är ingenting man “bara

Läs mer »
Allmänt

Varför läser folk resebloggar?

Godkväll mina vänner. Har precis lagt mig i sängen och buttrar just nu över att jag inte hunnit andas varken ut eller in idag och inte tänker göra det förrän…. Nästa torsdag. Vill bara borra in näsan i Mumins hals

Läs mer »
Allmänt

Ugly.

Det är tydligen vår idag igen. Med sol och lite varmare temperatur. Så tänkte slänga på mig min good old jeansjacka imorse. Den som var perfekt sedan 2012. Men nä, fasen vad ful den var?! Eller så kändes det mest

Läs mer »
Allmänt

Åska och PMS.

Bääääääääh. Himlen har aldrig haft ett så tjockt grått täcke över sig och mina muskler orkade ingenting idag.  Gick till gymmet.       Men efter några mesiga försök så gick jag hem istället. Och lät mitt humör bonda med det gråa

Läs mer »
Allmänt

Jobba hemma dagen.

Godmorgon pärlor! Sovit gott? Jag har sovit ljuvligt. Drog ner persiennerna kl 21 och tittade på Vänner (startat från början pga aldrig sett ett helt avsnitt). Så klockan 22 sussade jag. Var helt död efter den tidigare nattens få timmar.

Läs mer »
Allmänt

Helgen.

I torsdags drack vi som sagt öl. Men vi var pigga på fredagen. Och det var då vi picknickade. Sen på kvällen såg vi Paddington och den filmen är så himla söt, ni måste se den! På lördag packade vi

Läs mer »
Allmänt

Bästa sättet att säga hejdå.

Det finns flera sidor av ett distansförhållande som är jobbiga, en av dem är att gång på gång behöva säga hejdå för en lite längre tid. Hejdån är alltid jobbiga när det är till människor man älskar och som man

Läs mer »
Allmänt

Just nu i Åbo.

           Fint vårväder. Träden har slagit ut mer än i Helsingfors. Och vi bara njuter av en ledig dag. Med en kaffe på good old Tiirikkala, caféet jag hängde på mest i höstas när jag bodde här i Åbo. En

Läs mer »
Finland

Picknick med hela Helsinki.

1:a maj, dagen efter Valborgsmässoafton, dagen då hela Helsingfors bestämt sig för att samlas i Brunnsparken (Kaivopuisto) och ha picknick. Och detta helt oberoende av vädret. Helsinki var nämligen lite småkyligt igår, men det hindrade ingen från att breda ut

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier