Jämför du dig med andra?
Godmorgon sköna bönor! När jag slog upp mina ögon i morse och tog upp min iPhone så möttes jag av en sådan inspirerande text så jag kände att jag ville dela med mig av den. Jag är ju lite sån
Godmorgon sköna bönor! När jag slog upp mina ögon i morse och tog upp min iPhone så möttes jag av en sådan inspirerande text så jag kände att jag ville dela med mig av den. Jag är ju lite sån

Detta. Ja det kändes så idag. Räkor kan man ju aldrig annat än älska. Men alltså i övrigt, Göteborg? Jag är besviken på dig, och det har kanske egentligen enbart med vädret att göra. Och ni ba, haha vilken surprise va! Nej,

Hallå people! Den här veckan har gått så snabbt alltså. Hela kontoret är peppade inför en helg och det innebär alltså inte ledighet utan jobb i form av utbildningar. Vi kör igång redan i morgon här i Göteborg och det

Godmorgon! Tungt att vakna idag, marken är blöt och jag är trött. Men för en selfie får man se glad ut ändå… Det här med att ta en selfie är förresten en hel vetskap, det är ingenting man “bara

Godkväll mina vänner. Har precis lagt mig i sängen och buttrar just nu över att jag inte hunnit andas varken ut eller in idag och inte tänker göra det förrän…. Nästa torsdag. Vill bara borra in näsan i Mumins hals

Bääääääääh. Himlen har aldrig haft ett så tjockt grått täcke över sig och mina muskler orkade ingenting idag. Gick till gymmet. Men efter några mesiga försök så gick jag hem istället. Och lät mitt humör bonda med det gråa

Godmorgon pärlor! Sovit gott? Jag har sovit ljuvligt. Drog ner persiennerna kl 21 och tittade på Vänner (startat från början pga aldrig sett ett helt avsnitt). Så klockan 22 sussade jag. Var helt död efter den tidigare nattens få timmar.

Det finns flera sidor av ett distansförhållande som är jobbiga, en av dem är att gång på gång behöva säga hejdå för en lite längre tid. Hejdån är alltid jobbiga när det är till människor man älskar och som man

Fint vårväder. Träden har slagit ut mer än i Helsingfors. Och vi bara njuter av en ledig dag. Med en kaffe på good old Tiirikkala, caféet jag hängde på mest i höstas när jag bodde här i Åbo. En

1:a maj, dagen efter Valborgsmässoafton, dagen då hela Helsingfors bestämt sig för att samlas i Brunnsparken (Kaivopuisto) och ha picknick. Och detta helt oberoende av vädret. Helsinki var nämligen lite småkyligt igår, men det hindrade ingen från att breda ut