Allmänt

Snapshots från helgen.

    I fredagskväll körde vi in ett majestätiskt Stockholm, i solnedgång.    Checkade in på hotellet. Tog en takeaway sallad och somnade ganska snabbt.    På lördagmorgon körde vi igång med ledarträningen för sommarens språkreseledare för STS. Efter en möms

Läs mer »
Allmänt

Roadtrippin.

Stockholm, nu kommer vi!    Det är rätt mysigt ändå att åka bil. Jag och min kollega. Vi tjötar på och kör på. Ikväll checkar vi in på Scandic Anglais. Kommer sova gott. Och så kan vi väl alla be

Läs mer »
Allmänt

Ingen klämdag här inte.

Godmorgon gänget! Göteborg bjuder på ytterligare en dag med finväder verkar det som!     Men ingen klämdag och inga fredagskänslor här inte. Jag jobbar både idag och i morgon! Ikväll bilar nämligen jag och min kollega upp till Stockholm. Så

Läs mer »
Allmänt

Det fina vädret och ångesten.

Hej på er. Torsdag, ledig dag mitt i veckan, skönt? Ja rätt så. Lyckades sova 11 timmar och har tagit det mest lugnt idag. Började dagen framför Nyhetsmorgon och en smoothie fylld med nyttigheter så som bär, kvarg och ingefära!

Läs mer »
Allmänt

Äntligen ledigt.

Tudeels.  Känner mig både på topp och på bott. Är mest jobb i mitt lilla huvud och har inte orkat göra någonting annat pga någon liten förkylning som tassar omkring i min kropp. Har inte varit sjuk på evigheter och

Läs mer »
Allmänt

Varför man inte ska snooza med telefonen i handen.

Godmorgon peeps!  Idag möttes jag av doften av regn när jag gick utanför dörren. Sån härlig sommarkänsla ändå. Mild temperatur. Ingen storm. Och jeansjackan, den fick faktiskt följa med idag.    Var dock lite sömnig i morse. Så som jag är

Läs mer »

Hell.

En typisk jobbig kväll. Ont i halsen pga för lite sömn. Skippar gymmet. Är hemma klockan sex. Dör tråkhetsdöden. Och saknaden gör ondare än ondast. That’s the power of people, I suppose  every other little thing in your life could

Läs mer »
Allmänt

En bra människa.

På det igen då. En ny vecka med nya möjligheter, hehe. God morgon på er! Det blev lite senare uppstigning än vanligt idag. Och så fil/kvarg med müsli till frukost. För den som är nyfiken och verkligen satt och grubblade

Läs mer »
Student och karriär

Inspirerande helg i Köpenhamn.

Jädrar alltså vilka härliga och underbara ledare vi anställt till sommarens språkresor! Det har varit en lång helg, med mycket pratande och lite sömn i en gnisslig våningssäng. Det och trots att jag nu jobbat sju dagar i sträck så

Läs mer »
Allmänt

Älskar hostel.

Godmorgon! Fick en så härlig känsla igår när jag la huvudet mot kudden (nåja inte för att hostel-sängar känns som de mest fräscha, jag nös ordentligt två gånger i samma stund) och hörde livet utanför dörren. Folk som pratade engelska.

Läs mer »
Resor

Ett lyxigt hostel i Köpenhamn, nästan.

Alltså ni borde se mig när jag kommer till en “ny” stad. Köpenhamn är hyfsat ny för mig då jag endast varit här som barn senast och minns inte mycket (bara Legoland som var som att komma till himlen! Legobilskörkort

Läs mer »
Student och karriär

Helgens jobb i Danmark.

Åh hallådär! Ni igen, vad kul. Haha jag har hoppat på tåget mot Köpenhamn för en timma sen och är SÅ trött. Ni vet typiskt fredagstrött. Satsar på att vara en ny människa när jag vaknar i morgon. Hoppas att

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier