Allmänt

Mätt på bloggen.

Hej gullenosar. Här är jag i jobbhissen.   Slutade precis och är påväg mot Allum igen för att förhandla mig till en rabatt på ett köp jag gjorde igår samt hämta ut jeansen. Är lite rädd att de ska ha

Läs mer »
Foton och fint

Shopping-söndag.

Idag har inte varit ett dag i sparandets tecken. Jag har lagt mer pengar på kläder än vad jag gjort på ett helt år, känns det som. Det är väl inte riktigt sant för SÅ mycket har jag inte köpt,

Läs mer »
Allmänt

Tjejkvällen på Wakakuu.

Som jag berättade i torsdags var jag tillsammans med min moster på ett mode slash fashion-event. Fick en inbjudan på mailen för ett par veckor sedan och jag tänker alltid åh vad kul! och bara hänger på!   Så vi

Läs mer »
Allmänt

Jobblördag.

Uppe med tuppen även idag! Solen skiner men luften är kall och jag tog den somriga jackan i alla fall.  Är pepp på den här dagen i alla fall!  Vi sa det igår, att det kommer kännas så lyxigt att

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Godmorgon Hotel Bellora och Göteborg.

Fint att vakna upp på ett hotell. I sin “egen” stad. Bredvid sin moster.  Och att starta dagen med hotellfrukost.       Och fortsatt fint att promenera ner längs avenyn och vara framme på jobbet efter fem minuter. Skulle kunna ha

Läs mer »
Allmänt

Frukost och jobb.

Halloj! Åh hörni jag var på zumba igår och vad härligt det var! Både svettigt och bra träning för benen, men framför allt skönt för psyket.   Bästa att ha med sig en macka hemifrån och kunna äta efter gymmet.

Läs mer »
Foton och fint

Om jag fick framkalla en canvastavla.

Våren 2011 inredde jag min första lägenhet som var en studentlägenhet med ganska begränsat utrymme. Jag minns att jag verkligen älskade det, att ha ett eget hem och den var faktiskt väldigt mysig min lägenhet. Nu har jag varit på vift

Läs mer »
Allmänt

Ekorrhjulet.

Vet ni hur tidigt det blir ljust nu? 4.30!! Om jag inte drar ner mina persienner (vilket jag för det mesta inte gör) så vaknar jag strax innan fem och är säker på att der är dags att gå upp.

Läs mer »

De livsviktiga rutinerna.

När man inte har dem så längtar man efter dem och när man är mitt uppe i det drömmer man om friheten. Jag pratar om det här vardagslivet och rutinerna som skapas automatiskt eller på egen önskan. Det måste ligga

Läs mer »
Allmänt

Sovmorgon.

Halloj på er och ett senare än vanligt GOD MORGON! Orkade inte åka hem igår så sov över hos mamsen. Då får man passa på med en stor och god frukost…     Efter en intensiv helg bestämde jag mig för

Läs mer »
Vänner & familj

När en pappa fyller 60.

Vi har haft många äventyr jag och pappsen. De som toppar listan är resan på Island för många år sedan tillsammans med två alp-turer under förra året.          Min pappa kartläsarn! Som älskar att bestiga berg och blicka ut

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier