syskon kärlek
Sverige

Vid hamnen och födelsedagsbror.

Igår promenerade jag från min mor hela vägen till Järntorget. Det tar ganska exakt en timma och är en promenad som går genom stan, från Olskroken, förbi tågstationen och liksom väster om hela Göteborg. Vilket innebär att precis innan man kommer

Läs mer »
Allmänt

3, 2 och 1 år sen.

Om vi kikar på vad jag gjorde exakt på dagen för två och tre år sedan så är det inte konstigt att jag började drömma mig iväg för ett år sedan. Och inte konstigt att upptäckarlusten för jämnan ligger där

Läs mer »
Vänner & familj

Vackra Göteborg och kompiskontot.

Hoppsan hörni! Gårdagens gråregniga dag sprack upp till en alldeles vacker hösteftermiddag. Perfekt för att promenera runt halva Göteborg och bara andas in staden och det sista av hösten. Jag och Martin möttes vid Brunnsparken och hamnade tillsist uppe på

Läs mer »
Allmänt

Pepp pepp pepp.

Sitter på bussen påväg till stan och känner mig lite pepp trots att den här dagen var lite hemsk. Var ju hos tandis på förmiddagen och jääävlar – man ska ALDRIG ropa hej – det gjorde så sjukt ont. Tillslut

Läs mer »
Allmänt

Så ses vi igen.

Halloj! Ännu ett besök på Helsingfors, Stockholms och Göteborgs flygplatser ikväll. Börjar bli stammis på alla tre ställen nu. Tur att jag tycker flygplatser är så mysiga! Ibland blir jag lite rastlös, gillar att gå omkring på taxfreen, sitta på

Läs mer »
blogg barcelona
Resor

Festa Major de Gracia

I augusti varje år anordnas en festival i Barcelona som är något utöver det vanliga. Vi var ju i Barcelona i augusti och råkade pricka in festivalen precis med de dagar vi valt att spendera just i den staden. Och

Läs mer »
Allmänt

Transportsträcka.

Livet är inte hundraprocentigt just nu. Det kan inte alltid vara det. Just nu är det mer en transportsträcka. Som den där långa, jobbiga resan man måste ta sig igenom för att komma fram till det underbara, exotiska målet. Idag

Läs mer »
Mat, mums & recept

Ett recept på risotto

Hur gör man egentligen är en god risotto? Det behöver inte vara jättesvårt. Vi brukar utgå från Jamie Olivers risotto-recept, det är en bra start. Och sedan får man go wild och använda fantasin eller prova sig fram. Man kan

Läs mer »

Känner du till NaNoWriMo?

National Novel Writing Month. Varje år i november pågår detta underbara lilla fenomen. Eller vadå “lilla” det är ungefär över/kring 400 000 personer som deltar för att skriva 50 000 ord under 1-30 november. Dels kan man vinna priser men det

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Redo för julen.

Det börjar synas, kännas, längtas och förberedas inför vinterns absoluta höjdpunkt. Julen. Jag diggar inte julafton, egentligen. Men allting runt omkring det, allting som har med julen att göra är så fruktansvärt mysigt. Det är en känsla som bara bubblar

Läs mer »
Allmänt

Ajaj.

Fick så himla ont i magen efter lunchen idag. Det var samma pizza som igår och det var ju inte något fel på den?? Plus mensvärk. Så gick hem något tidigare från jobbet. Och somnade på en gång i cirka

Läs mer »
Inredning

Sängbygge.

Så igår då, söndag och var ungefär så här trött. Mest för att frukosten dröjde tills brunch i jakten på ett café. Vi hade nämligen spanat in något “hippt” ställe på Drumsö, men det var helt ockuperat av småbarnsfamiljer så

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier