
Bra saker med Sverige.
Lördagen blev väldigt lugn – vi har städat det lilla kaoset här hemma och jag har packat upp väskan efter en vecka… (För att kuna packa en annan igen.) Som ni ser på bilden nedan har den legat mitt i

Lördagen blev väldigt lugn – vi har städat det lilla kaoset här hemma och jag har packat upp väskan efter en vecka… (För att kuna packa en annan igen.) Som ni ser på bilden nedan har den legat mitt i

Här sitter jag på golvet och dricker smoothie. Så som man bör efter gymmet, sitta på golvet alltså. Big no no att sätta sig i soffan med kläder som man tränat i. När jag var yngre fick jag även panik

Hallå och godmorgon fredag och fina fredagshumör! Se så vacker morgon här i Finland det var! I morse blev jag nästan rädd av klockan när den ringde 06.15. Och det var första morgonen på hur länge som helst som
Sponsrat inlägg Det här är den årstiden på året då flest singlar önskar att de hade någon att kura ihop sig i soffan med. Det är höst, snart vinter, och ensamheten som singellivet innebär blir plötsligt väldigt påtaglig. Det är

Hejhej på er! Som många av er kanske har märkt har bloggen legat nere hela dagen. Fick meddelandet från min privata och bästa IT-tekniker (min bror) i eftermiddags och fick halvt (nej helt) panik. Tydligen har servern utan någon förklarlig

God morgon kära vänner. Det här var alltså min verklighet när jag gick ut genom dörren i morse för att cykla. Till jobbet. Om hela jag blev en isklump? Så gott som. Till och med Gällivare är varmare med en

Att jobba hemifrån är så gött ibland. Tycker det är rätt mysigt att sitta i soffan och skriva en text till exempel. Och lugnt och skönt. Men också rätt tråkigt ärligt talat. Dock är det en fantastisk fördel att faktiskt

Säger hejdå till Göteborgs-hösten igen. Och gör mig mentalt beredd på att ikväll landa i ett Helsingfors där alla löv trillat av. När jag går runt och sjunger är förmodligen det säkraste tecknet på att jag är glad/mår

Kan du köra bil i Göteborg så kan du köra bil i hela världen. Min söndag spenderades till stor del såhär: Bakom ratten på mammas Mercedes. Lätt suckandes. Lätt förvirrad. Och med väldigt många utbristande av ”faaan!” högt för mig

Min resebloggskollega (älskar att kalla dem för det) Annika med bloggen Resfredag publicerade i veckan en lista om resor – och utmanade oss andra i branschen att också svara på listan. Och som bloggare älskar man ju listor – vet inte hur det

Igår hoppade jag in i bilen och begav mig ganska exakt en timma nord-västerut. Ut på landet med andra ord. Min slitna tumnagel, mormors gamla ring, och jag. Då hamnar man nämligen i Herrljunga. Den mysiga lilla staden, som också
Det är lördagskväll och jag har kurat ihop mig i mammas mysiga gästsäng. Under ett luftigt och lätt duntäcke med 7 years (Lukas Graham) och Du går nu (Melissa Horns nya) på repeat på Spotify, typ. Tänkte skriva om min dag, men fastnade i