Allmänt

En stockholmsmorgon.

Vaknade upp vid St Eriksplan. I Vasastan. Vilket toppläge att bo på och visst är hyran därefter också. Hjalmar bodde i en liten liten lägenhet där en persons saker fick plats perfekt.    Stockholmshissar är också alldeles något speciellt. Visst

Läs mer »
Allmänt

På tåget till Stockholm.

Hallå på er! Titta vilket fint tåg jag sitter på. Som bjuder på resetidning till och med! Vet ni vilket tåget är? Det nya mellan Stockholm och Göteborg, MTR Express. Känns rätt ok att ge dem publiciteten med tanke på

Läs mer »

Sociala medier-hetsen vi lever i.

Igår florerade en nyhet på internet om en tjej i Australien, Essena O’Neill, som är 18 år och försörjer sig själv på sociala medier med hundratusentals följare. Följare, eller fans som man också skulle kunna kalla det. Hundratusentals unga tjejer som

Läs mer »

Ingefärste & mobilberoende.

God morgon. Älskar att börja dagen med något som känns bra för kroppen och kanske framför allt magen. Min Indien-mage som jag kallar den är lite ledsen ibland och då brukar den föredra typ ingefärste framför en kopp kaffe. Lite

Läs mer »

Det svåraste med att bo i Finland #1

Under förra hösten skrev jag om Finlands bästa uppfinning. Ett inlägg som blev otroligt uppmärksammat och uppskattades med tusentals likes och kommentarer både på bloggen och på facebook. De flesta reaktionerna var positiva men också en del skeptiska. Det var en väldigt

Läs mer »
Allmänt

Just nu.

Har placerat mig i 15-åringens rum för ostört Skypemöte och skönare arbetsstol + skrivbord. Känns intressant att hänga i ett äkta tonårs-pojkrum. Skönt hemmaklädd också i mosters kläder, hehe. Försökte packa så minimalt som möjligt för min vecka i Sverige.

Läs mer »
Mat, mums & recept

Bästa frukosten?

God morgon! Hur mår ni?? Jag är trött men mår i övrigt bra. Möttes av havregrynsgröt när jag klev upp här och hade nästan glömt hur gott det kan vara. Med hemmagjord lingonsylt är det nästan lyxigt. Hur bra det

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Magisk kväll i Mölnlycke.

Efter en grå dag med tjocka, tjocka moln över hela himlen så visade sig små strimmor av solen precis som den gick ner. Himlen var så blå och molnen lätt rosa och det blir nog inte många fler kvällar som

Läs mer »
Allmänt

Ny vecka, nytt kontor.

Eller nytt hemma-kontor i alla fall. God morgon måndag! Eftersom jag ska till tandläkaren idag är jag alltså i Göteborg/Mölnlycke och jobbar hemifrån. Här hos moster har det varit full rulle sedan klockan 06 faktiskt. Det ena med det tredje.

Läs mer »
Allmänt

Göteborg & bästa mormor.

God morgon Göteborg. Inte direkt vad Landvetter flygplats utropade när vi landade en halvtimma sent. Men ändå.    Mormor sken dock som solen själv när hon mötte mig i ankomsthallen! Med en ros! Alltså mormor <3 Så glad att hon

Läs mer »
Allmänt

I taxin.

Godmorgon sköna bönor! Uppe i arla morgon här – är det så man säger? Klockan 05.55 ringde klockan och en timma senare sitter jag nu i taxin påväg till flygplatsen.     Jag är så sjukt ovan att ta en

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier