Allmänt

Livet i soliga Kalifornien.

Dagarna här är till 90% soliga och behagligt varma – alltså inte superhett så man knappt kan gå utomhus. Det är skönt för norrlänningen i mig. Det tar ju ett tag att acklimatisera sig till värmen om den är sådär

Läs mer »
Resor

Roadtrip till Lake Tahoe

Det var tidig tidig lördagsmorgon i Palo Alto när vi vaknade för att komma iväg redan 06.00 AM. Detta för att hinna ut på motorvägarna innan resten av Kalifornien vaknat och påbörjat sina resor till diverse destinationer för att fira

Läs mer »
Resor

Palo Alto – Silicon Valley

Jag har med hjälp av tåget tagit mig några kilometer söderut om San Francisco och hamnat i trevliga Palo Alto. Har ni hört talas om staden innan? Den är en del av San Francisco Bay Area, ligger i norra Silicon Valley

Läs mer »
Resor

Amerikansk mat & distansjobb.

Eftersom jag “bara” jobbat på mitt jobb i 10 månader (även om det nu är det längsta jag någonsin varit på ett heltidsjobb, då detta i princip är min första fastanställning) så kände jag inte ett absolut behov av sammanhängande semester.

Läs mer »
Allmänt

Cornology – popcorn heaven.

En värld (eller butik) fylld av popcorn Det var när jag promenerade upp längs Columbus Avenue mitt inne i San Francisco som jag plötsligt fick syn på en intressant butik. Jag var lite hungrig och visste att jag inte skulle

Läs mer »
bus san francisco
Resor

Haight Ashbury – San Franciscos hippie-kvarter

Första dagarna i USA Det var torsdagseftermiddag när jag kom fram till San Francisco, lyckades ta mig med tåget från flygplatsen in till stan och sedan efter ett Starbucks med wifi också lyckades ta bussen upp för alla backar till

Läs mer »
Resor

Så vad tycker jag om San Francisco?

Det visade sig att det inte bara var vissa utvalda delar som var backiga och kulliga, så som jag hade tänkt mig. Jag hade föreställt mig att det fanns en del av SF som innehöll branta backar och att det

Läs mer »
Resor

Flygresan till USA.

11 timmar på flyget mellan Köpenhamn-San Francisco, gick helt okej, även om benen och ryggen protesterar litegrann. Och såhär var flygresan i punktform: Var så imponerad över planets storlek – tidigare när jag flugit har jag aldrig reflekterat över hur gigantiska

Läs mer »
Resor

Landat i San Francisco.

Det var fyra år sedan jag sist var i USA och jag hade liksom hunnit glömma bort hur det är. Jag var plötsligt supernervös över att över huvud taget bli insläppt i landet. Hela den här ESTA-grejen liksom, så enkelt

Läs mer »
Mat, mums & recept

Hamnplats 3 – restaurang i Båstad.

Det var en sån himla fin kväll i tisdags. Solen gick ner och vi satt på en terass precis vid havet och åt fisk och skaldjur. Precis utanför restaurangen med namnet Hamnplats 3 – alltså en restaurang mitt på kajen,

Läs mer »
Resor

Avresa mot SF.

Jag är nog ärligt talat lite nervös inför alltihop, resfeber kanske? Min hjärna har verkligen gått på högvarv i två veckor nu, och tänkt igenom alltifrån vad som skulle tas med till dagarna på mässan till vilket handbagage jag ska

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier