Allmänt

Vackert men sorgligt.

Hösten förvånar mig lite varje gång jag sticker näsan utanför dörren. Så gult gult gult, överallt. Och trots att det inte regnat särskilt mycket känns det så självklart när marken är blöt och löven ligger klistrade mot den. Himlen är

Läs mer »

Blondinbella i Värvet.

Tipsade för någon vecka sen om en grym intervju med Caitlin Moran i Värvet. Och den här veckan, eller ja igår, var det avsnittet med Isabella Löwengrip aka Blondinbella, som presenterades. Jag har följt Blondinbellas blogg i måånga år och det är

Läs mer »
Mat, mums & recept

Veckans frukost-tips: gröt med avokado.

Förra måndagen presenterade jag min supergröt för er och som jag sa är det bara fantasin som sätter gränser när det kommer till vad man kan blanda i gröten! Men ibland kan fantasin behöva en boost. Något som jag testade

Läs mer »
Resor

New York Guide – en bloggares New York-tips!

Idag vill jag presentera ett gästinlägg på bloggen i form av en guide till New York City. Vem vill inte få tips på saker att göra i New York inför sin resa dit? Jag har själv besökt New York ett par gånger

Läs mer »
Allmänt

På dejt i Åbo.

Igår var det lördag och jag hade en dejt (ja, kompis-dejt) inbokat med bloggvännen Victoria. Om det är något jag är tacksam min blogg för och bloggvärlden i allmänhet så är det just det fantastiskt finurliga med att kunna hitta

Läs mer »
Allmänt

Halloj.

Såhär satt jag i förmiddags och tänkte säga hej till er med ett godmorgon-inlägg… Men fick då en plötslig lust att gå ut och fånga solen som sken så vackert trots att termometern visade minusgrader. En måste ju passa på nu

Läs mer »
Allmänt

Lars Winnerbäck.

Jag tror inte jag är ensam om att förknippa höst, mörker, depp men också mys med Lars Winnerbäck och hans magiska musik. Eftersom jag inte upplevt höst på tre år, så innebär det att jag inte lyssnat på Winnerbäck “på

Läs mer »
Allmänt

Yoga & kladdkaka för kropp & själ.

Bra dag idag. Hängt på Åbo Universitet och jobbat lite under första halvan av dagen. Och andra halvan spenderades hemma. När huvudet kändes tungt bakade jag kladdkaka! Mums! Mumin sa att det var det godaste jag någonsin lagat? Vet inte

Läs mer »
Mat, mums & recept

Supergröten – havregrynsgröt med ägg

Godmorgon, lite sent men ändå. Jag är av den sort som tycker att gröt är en väldigt underskattad frukostmat. Jag har alltid tyckt att gröt borde förekomma på caféer och här och där har jag faktiskt sett det på senare

Läs mer »
Allmänt

The annoying couple.

Det är kanske inte konstigt att en klarar att jogga massor med kilometrar när en faktiskt lever ett väldigt hälsosamt liv. Vi pratade lite om det igår jag och min Mumin, när vi gav oss ut på en kvällsjogg halv åtta.

Läs mer »
Allmänt

Tips tips.

Först och främst: det är fredag. Och dagens bästa är att jag kunde somna i tid igår (med hjälp av Winnerbäck i öronen och tack vare utmattningen efter löpningen) första gången på en vecka OCH sova länge. Känner mig utvilad

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier