
Allting började när diadem och stora halsband var hett, jag ganska nyss upptäckt det här med smink och det enda vi gjorde om somrarna var att cykla runt i Gällivare på våra damcyklar. Året var 2006 och det var då

Rubriken är en mening, och aktivitet, som passar bättre under sommarhalvåret. Och jag förstod varför idag när jag tog en promenad här i Esbo. Promenerar man en tjugo-trettio minuter från lägenheten vi bor i när vi är här så kommer

Helsingfors vart vackert igår. Helsingfors är egentligen alltid vackert. Vi strosade genom staden, frös om fingrarna och kände julkänslorna krypa in i kroppen. Jag vet inte om det är något man säger varje år, men känns det inte som om julen

Mina bästa morgnar är lördagsmorgnar! Känns som att man har hela livet framför sig och hela världen under sina fötter med helgen som just börjat :-) Vi vaknade i Helsingfors idag. Ett vitt Helsinki. Jag känner mig så hemma när

Här kommer en liten lista med fem frågor. Det är nämligen en utmaning och jag blev utmanad av ingen mindre än Freedom Travel. Det halvgalna paret som om en vecka ska ge sig iväg på en resa genom Europa med

Inlägget med tips på bra vinterskor innehåller annonslänkar Helgen när mamma och mormor var här så köpte jag nya skor – kanske världens bästa vinterskor. Den underbara känslan av nya skor alltså. Och känslan av att gå i dessa godingar

Godmorgon på er. Skönt med fredag idag? Det tycker jag. Vi ska åka till Helsingfors i eftermiddag och det bästa med det är att få sova i en dubbelsäng… Hehe. Hur som helst, tänkte vi skulle ta och titta på

Torsdagen har passerat som en väldigt trevlig sådan. Efter en dag av plugg väntade ett bloggevent på MAKE UP FACTORY här i Åbo. Ni vet ju alla redan att smink inte, längre, är särskilt intressant för mig. (Eftersom jag inte

Jag har så länge jag kan minnas drömt om en silvrig Audi… Men på senaste har jag märkt hur jag börjat snegla mer och mer åt ett annat håll och en något dyrare bil (antar jag? Rätt dålig koll på hur
Vad tror ni blir årets julklapp? Vi i Norden känns mer hälsomedvetna (läs: besatta) än någonsin så jag skulle nästan våga gissa på att det kommer bli något hälsorelaterat, som till exempel en personlig tränare att ha runt handleden (armbanden som mäter

God morgon änglar! Idag vaknade jag av mitt vibrerande armband (mer om det lite senare) och tänkte mmmmhhh behöver inte gå ut på min morgonpromenad idag. För nu är min 5 dagars-utmaning över! Och det gick ju rätt galant. Dock