
Julklappstips med kärlek.
Kärlek kommer alltid vara det finaste som existerar på vår jord. Och jag personligen tycker att det vackraste man kan ge någon annan är just sin kärlek, eller att på något sätt visa sin kärlek. Nu i juletider är det

Kärlek kommer alltid vara det finaste som existerar på vår jord. Och jag personligen tycker att det vackraste man kan ge någon annan är just sin kärlek, eller att på något sätt visa sin kärlek. Nu i juletider är det

Godmorgon snöflingor. Vaknade strax efter sju idag och såg att marken var vit. Så fint! Och sen tänkte jag att eftersom jag ska infinna mig vid en färjeterminal klockan 8 på torsdag är det lika bra att försöka vakna lite

Det finns ett knäckebröd som är nästan magiskt för det är 1. jätteenkelt att göra, 2. jättegott att äta, 3. jättebilligt och 4. det är ett glutenfritt bröd! Jag upptäckte det här för några år sedan, tror min far var den

Som barn var hela decembermånaden magisk om morgnarna. Mamma brukade komma med frukosten till sängen, hennes hembakade bröd och varm oboy, om jag inte missminner mig. Samtidigt som man fick se de femton minuterna av julkalendern på tv:n. Jag minns

I februari vet jag inte vad jag ska göra med mitt liv. Igen. Alltid dessa beslut. Så nu söker jag jobb. Inte med allt mitt fokus pga har en hel del annat att göra, men mailen trillar in dagligen med

Glad 1:a advent. För mig känns det lite extra speciellt då det är första 1:a advent och första december-månad som jag är “hemma i Norden” på väldigt länge. Jag vaknade halv nio i morse, av mig själv och tyckte det var

Godmorgon tomtenissar. Det är fortfarande november i några timmar till, men det är ändå 1:a advent och vi kan varmt välkomna julen lite smått. Vi gjorde det med en ordentlig brunch och bestämde oss för att spara tomtegröten till senare,

Bästa popcorn-tipset – med eller utan popcorn-maskin Det råkar vara så att både jag och min sambo älskar popcorn. Dessutom älskar vi att göra popcorn hemma, själva, popcorn på plattan och alltså utan mikrovågsugn. Julia tipsade också om att man kan äta

Ingen kan ha missat det som hände igår, att Finland röstade ja till en så kallad könsneutral äktenskapslag. Det innebär att man får gifta sig med vem man vill numera, i Finland. Det är ett fint steg i en bra

Alltså hörni. Igår snackade jag om impulsköp med ett gäng vänner (online, jag har inget gäng vänner här :(…) Och jag sa så stolt att jag impulsshoppar aaaaldrig. Men det fick jag äta upp idag. Jag gick ut lika oskyldig

Hej på er. Jag vet inte om vädret blir kallare, men jag blir kallare och kallare. Om nosen framför allt, hur jobbigt är inte det? Som tur är har jag i alla fall mina söta vantar och strumpor som håller