Trevligt, mysigt och sånt

Skansens julmarknad.

Jag måste berätta lite om förra lördagen då jag var i Stockholm. Jag och mina besties besökte nämligen Skansens Julmarknad. Och det var mysigt. Så det kan jag rekommendera alla er som befinner er Stockholmsområdet. Vi trodde för övrigt att

Läs mer »
Allmänt

De där julkänslorna.

Hur står det till med julkänslorna hos er? Läget är egentligen optimalt för mig och mina julkänslor att infinna sig, med luciahelg, julmarknad och SNÖ. Vi såg till och med på The Holiday igår. Jag har inte sett den filmen förut?!!! Det

Läs mer »
Allmänt

En ljuvlig tredje advent.

Goddag sköna bönor – hur mår vi idag? Jag mår utmärkt. Vaknade inte för sent (men somnade hur sent som helst, kanske pga kaffet???), tittade ikapp julkalender (så spännande!), åt smoothie till frukost och gav mig ut på en springtur

Läs mer »
Finland

Finland gör Lucia fel.

Jag var så nära gråten när vi satt i Åbo domkyrka och begrundade Åbos lilla luciatåg. Med betoning på lilla. Och gråten, inte pga stämningen och hur fint det var – utan för att det var HELT FEL. Besvikelsen var

Läs mer »
Allmänt

Speedad av en latte.

GLAD LUCIA! Vaknade upp strax innan tio, lyfte på de trötta ögonlocken och spanade ut genom fönstret. Såg hur små, små snöflingor virvlade runt där utanför och hur ett vitt snötäcke lagt sig på grannhusets fönsterbrädor. TJOHO – vilka vinterkänslor

Läs mer »
rese julklappar
Allmänt

En inspirerande globetrotter och julklappar till resenären

Inlägget innehåller annonslänkar Eftersom resande ligger mig varmt om hjärtat tänkte jag att det vore inte mer än rätt att ha med några julklappstips för den reseintresserade. Har ni någon resefantast eller globetrotter som ni inte spikat julklapp för ännu, låt

Läs mer »
Allmänt

Dagens decemberbloggare är jag.

Godkväll mina vänner ute i världen. Var ett tag sedan vi hade en update här och nu, inte sant? Idag har jag haft en OK dag faktiskt, alla dagar har inte varit sånna på senaste. Höjdpunkten var lunchen på Tårget,

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Tapas och kanelbullar i Stockholm.

Det blev ju inget bloggande “live” i helgen, var liksom upptagen med att umgås med mina pinglor. Så därför kommer allting lite i efterhand nu. Jag tycker det är lite lame att läsa om saker i efterhand?? Men jag tycker

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Huvudstaden, Emmor och Gamla stan.

Fysjutton så mysigt det var att få göra entré i Stockholm längs med vattnet. Det är en av alla bra saker med att ta färjan över. Från färjeterminalen är det en väldigt vacker promenad in mot stan. Jag ringde mina

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier