Allmänt

Ingen vinter så vacker som vintern i norr.

Guuuud. När vi vaknade på tåget i morse och drog upp gardinerna var det fantastiskt vackert. Och utanför farmor också… Vi hann ta en dusch efter den långa resan innan vi skulle iväg till Kalix på 80-årskalas! Pappas moster fyllde

Läs mer »
Allmänt

Mot norr!

Såhär fick vi sitta en stund på centralen i Stockholm… Men fyrtio minuter sent, och tackolov inte mer, kom vi iväg med nattåget som går norrut. 23.15 rullade vi iväg och intar Boden i morgon vid lunch. Pappa är född

Läs mer »
Finland

Den finska julaftonen.

Hej vänner! Julen har kommit och gått och jag har haft en väldigt mysig sådan i Finland, faktiskt. En jul i Finland, det hade jag nog aldrig kunnat gissa om någon hade frågat mig för ett år sedan. Förstår att ni

Läs mer »
Allmänt

Myser, tillslut, och lite om Instagram.

Min vintriga Instagram-bild fick förvånansvärt bra respons… (Och man ba: shit det är verkligen vackert här!) …men jag måste säga att här är lika mysigt när det är mörkt! Man kan ana huset i bakgrunden och så lyser små lampor

Läs mer »
Finland

God morgon Winter Wonderland.

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte ut till den finska skogen, där Mumins föräldrar bor och har ett litet bed&breakfast. Och snön kom igår, som på beställning. Nu känns det så sjukt mysigt. Snön förvandlar verkligen allting

Läs mer »
Allmänt

Uppdatering ensam hemma dag 2.

– Om man oroar sönder sig över en pojkvän som är ute i natten (och smsar något tvetydigt precis innan hans telefon dör) och målar upp hundratals scenarion om allt obehagligt som kan ha hänt och därför inte kan somna

Läs mer »
Allmänt

Home alone.

Nej vi snackar inte filmen, utan jag är ensam hemma. Weeeeho! Inte haft en kväll för mig själv, med mig själv och endast mig själv sedan…. Jag åkte båt från Stockholm till Åbo i början av september. Och innan det

Läs mer »

Konsten att känna sig värdelös.

Det är liksom inte tårarna som är det jobbiga, de är jag van vid; jag är trots allt en väldigt känslosam människa. Utan det är de där känslorna som bor inuti och inte syns utan på. Hur man känner sig en

Läs mer »
Allmänt

Drömmer om att resa.

Klockan är 17.22, det är mörkt ute och datorskärmen har ställt in sig på kvällsljus (app som ger ett rött sken över hela skärmen, ska tydligen vara bra för ögonen och kroppen). Det är december, den absolut mörkaste tiden på

Läs mer »

En magisk jul.

Idag vill jag sprida lite mysiga julkänslor med en video där flygbolaget KLM önskar oss en magisk jul. Och jag tycker de lyckas rätt bra med den här filmen, eller hur? Barnens fantastiska fantasi alltså, det är något jag beundrar.

Läs mer »
Allmänt

These days.

Hej på er. Här sitter jag på Åbos universitet. Känns lite märkligt att hänga på en skola när man inte själv går där? Bättre än att hänga hemma i alla fall. Är lite uttråkad och rätt trött. Mest pga boken

Läs mer »
Allmänt

Restaurang Ljunggren

Här kommer ett tips till er på en bra restaurang i Stockholm. När jag var där första helgen i december och umgicks med mina finaste flickor en hel helg så hade Hjalmar bokat bord åt oss på Restaurang Ljunggren för lördagskvällen, tyckte vi

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier