
Såhär börjar jag veckan.
Godmorgon vänner! Lunch nu, jag vet… Det är måndag och det känns, bra? Yes. Jag har haft en skön start på min vecka, yogade nämligen när jag steg upp strax efter nio. Det är så skönt när T börjar tidigt, för

Godmorgon vänner! Lunch nu, jag vet… Det är måndag och det känns, bra? Yes. Jag har haft en skön start på min vecka, yogade nämligen när jag steg upp strax efter nio. Det är så skönt när T börjar tidigt, för

Igårkväll åt vi potatis i ugn till middag och såg på Little Fockers (fantastiskt roliga filmer alla tre). Idag vaknade jag nio, pluggade lite, gjorde en grön smoothie och kröp ner bredvid Mumin. Nu väntar gym (weeehey, pepp!) och lite

Goder afton. Då var vi tillbaka i vanlig ordning igen. Sitter på ett café för att plugga och känner ett plötsligt sug efter att skriva ett blogginlägg – det är nog mitt största problem med bloggandet, om jag känner för

Jag nämnde det lite kort i ett inlägg härom dagen den nya appen Plague som jag testat. Varför? Jo, för att jag (efter att min pojkvän blivit i princip besatt en hel dag) faktiskt själv föll för det och blev

Igår lämnade vi Gällivare… Lyckliga och nöjda av den fina vistelsen hos pappsen. Tågresan gick bra. Så mysigt när man bara kan ligga där och se på film utan några måsten. Vi såg på Grand Budapest Hotel – älskade filmen!

Läget? Jorå, halsen har ont, kroppen träningsvärk och huvudet är trött efter dessa dagar i norr. Har träffat i princip alla mina friends här uppe. Fått höra ett och annat om livet här och fyllas på med lite härlig energi.

Låt mig presentera hur ljuvlig en nyårsafton i Gällivare kan vara! Jag vill dock börja med att ge er ett fantastiskt recept, nämligen ett recept på vitlöksbröd som förmodligen är det godaste hemmagjorda vitlöksbröd ni någonsin kommer äta. Recept – vitlöksbröd i ugn

“Jag tror alla är lite trötta idag…” Nej, så vad det inte. Jag pratade med några stycken idag på telefon, som alla lät mer eller mindre halvtrötta. Så som man “bör” på nyårsdagen. Dagen då svenskarna äter som mest pizza
Mitt år började på en strand i Indien. Jag höll någon i handen, någon jag bara ett par månader senare skulle sluta älska. I januari kom jag hem till Sverige innan jag i tre veckor senare flög, eller flyttade, till

Kom hit igårkväll och har knappt andats ut sedan vi lämnade Åbo, när nu det var. Fick sova ut litegrann i morse och sedan ville Elin bjuda på frukost. Så jag drog upp till kilen i Malmberget, lämnade Mumin hemma