Allmänt

Drömmar och tacksamhet.

Jag är ju liten av en drömmare, daydreamer. Men också när jag sover går mina drömmar bananas, ibland känner man sig knappt utvilad efter nattens äventyr. Inatt vaknade jag 03.59 och har aldrig upplevt sådan stark känsla av lättnad och

Läs mer »
Hälsa och träning

10 kilometer.

Shit vad slut jag är. Klockan är snart tio och jag ligger på soffan och ser på Renées brygga. Råkade höra att det var på och en bekant röst (Blondinbellas), visade sig vara bara intressanta gäster: Camilla Läckberg, Arja Saijonmaa och

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Bra saker.

Vädret. När vädret är bra är det en mycket bra sak. Igår var sån himla vacker vårdag. Jag tog en kort promenad på lunchen och kände lycka och lugn i hjärtat. Solen alltså, det är knasigt vad du kan göra med

Läs mer »
Allmänt

Solen, och Indiens dotter.

Godmorgon solstrålar. Det var skönt att vakna idag, efter x antal snoozes, och upptäcka hur ljust det var och hur blå himlen var. Då studsar man gärna upp och funderar inte så mycket trots söndagsångestens (eller mest pms:ens) besök igår.

Läs mer »
Allmänt

Being a woman.

Posted this on my Instagram and Facebook so thought I should share it with you guys here as well.  Back in Göteborg after nine days in Stockholm. Had a rough day because of PMS, one of many things today that

Läs mer »
Allmänt

Godmorgon fina söndag.

Det är söndag, den 8:e mars och det är kvinnodagen. Det är dessutom jättemycket vår, första riktiga vårdagen kan man nog säga och sånt är ju alltid magiskt härligt. Även om man som jag ska sitta tre timmar på ett

Läs mer »
Bo utomlands

Saknaden och längtan kommer alltid finnas där.

Hej bloggen. Det är lördagkväll och jag är fortfarande i Stockholm. Men istället för en hotellsäng på Söder ligger jag nu i Hjalmars säng på Kungsholmen. Hon är ute med ett gäng kollegor på Alex&Sigge medan jag kände att jag

Läs mer »
Det här är jag

Kvällen innan jag fyllde 23.

Fin kväll. Jag träffade Maria i Gamla Stan och vi gick till Hurru Curry. Det är Indiskas lilla kedja som finns på ett par ställen i Stockholm och serverar ok indisk mat! Dessutom är källaren i Gamla Stan helt gudomlig!

Läs mer »
Allmänt

Falling for Stockholm.

Promenerade ner från Söder till Gamla Stan nu efter jobbet. Stod och tittade ut över staden och funderade, kände efter. Skulle kanske kunna bo här ändå. Jag tror anledning till att Stockholm inte riktigt attraherat mig förut är att jag

Läs mer »
Finland

På Radiohuset i Stockholm.

Oh my god! Det var så sjukt kul att få kliva in i Radiohuset ikväll. Känslan var liksom “shit vad coolt”. Jag har aldrig besökt något sådant tidigare, så det var väl på tiden att få den chansen! Anledningen då?

Läs mer »
Allmänt

Hotellfrukost och italienskt.

God morgon gummibjörnar! Eller bumbibjörnar (sötaste ordet jag vet!) Jag “råkade” somna innan tio igår och det var extremt behövligt att få en lång natts sömn. Även om jag drömde rätt konstigt, kan det ha varit pga den överdrivna mängd

Läs mer »
Allmänt

Kärlek och jobb.

Hej på er. Klockan är nio och jag ligger helt slut i en hotellsäng på söder efter en varm och skön dusch. Tvn är på, något jag inte är särskilt van vid att ha, men det känns liksom fint med

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier