Sverige

Mer av Malmö och girls night out.

Hej gullefjun och påskkycklingar! Jag sitter på tåget och spanar ut över de skånska gröna fälten. Tåget lämnade just Malmö och jag känner mig löjligt nöjd över den fina helg som blev. Det har dels varit kul att upptäcka mer

Läs mer »
Allmänt

Min Skånekompis.

Den bästa känslan under veckan infinner sig på fredagseftermiddagen när man får ta helg. Släppa alla tankar på jobb och verkligen bara andas ut. Ännu trevligare känns det när man får möta upp en kär vän och gå hem, laga

Läs mer »
Sverige

Västra Hamnen i Malmö.

God morgon! Igår efter jobbet mötte jag som sagt Gaby för en promenad. Vi gick ner till hamnen dels för att det är så vackert där när vädret är fint och dels för att jag skulle få chansen att fånga

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Vänner som man trivs med.

Det var en gång en vän till mig som sa man ska alltid ha med sig något när man kommer hem till någon – aldrig komma tomhänt! När det gäller till exempel en middag. När personen lagt ner lite av

Läs mer »
Allmänt

En ny dag.

God morgon pärlor! Sovit gott? Jag sov fantastiskt gott efter att ha kommit hem lite senare än vad jag är van vid och så givetvis trots trötta ögonlock skrivit ett blogginlägg. Däremot vaknade jag mindre härligt när det första jag

Läs mer »

Malmö från sin bästa sida.

Ni har hört det förut och ni kommer höra det igen, men det bästa sättet att upptäcka en stad är i ett par springskor. Promenera om man vill men springer man blir det lite mer effektivt. Gillar man inte att

Läs mer »
Allmänt

Godmorgon från Skåne.

God morgon på er. Vaknar upp till ännu en solig dag i Malmö. Och ännu en hotellfrukost. Det bästa med att bo på hotell hela veckor är att man kan ta lite av varje var dag och inte behöver känna

Läs mer »
Allmänt

Tisdags.

Godkväll. Dagen har varit helt okej här nere i sydspetsen av Sverige. Dagens bästa var kanske den sallad jag åt till lunch på Salads & smoothies som är en liten kedja som finns i Malmö/Göteborg/Stockholm. Månadens sallad vad kallrökt lax

Läs mer »
Allmänt

I Malmö.

Hej på er. Saknar ni mig? Idag blev det ju ett par blogginlägg men det har varit lite tomt här över helgen. Jag är inte riktigt van vid detta, att det händer så mycket att man liksom inte hinner blogga??

Läs mer »
Allmänt

Brunchkalas, Slottsskogen & räkor.

Helgen var cirka magisk. I lördags kom min moster och hämtade upp oss på Hisingen. Min bror och jag bor grannar så han och hans flickvän hängde också med på ett litet släktkalas. Det känns väldigt fint att kunna ses

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Fredagskärlek.

Det var en perfekt dag att vara ledig på. Det var fredag, jag vaknade bredvid min pojkvän och det var klarblå himmel! Vi åt lätt frukost och åkte sedan in till stan och lunchade. Det är så sjukt prisvärt att

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Det är vår i huvudet.

Så som det är ibland. Tankarna går inte riktigt att kontrollera. Det är svårt att fokusera. Vi åt lunch på kontorets takterrass och halva mitt ansikte blev lätt solbrunt av de första strålarna sedan september. Med betoning på lätt, det

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier