
När jag gjorde en språkresa i USA.
Året var 2009, jag var sjutton år och åkte väg till USA nästan på egen hand. Ok, inte alls på egen hand men jag kände åtminstone inte någon och jag hade aldrig varit så långt hemifrån – så det var ett

Året var 2009, jag var sjutton år och åkte väg till USA nästan på egen hand. Ok, inte alls på egen hand men jag kände åtminstone inte någon och jag hade aldrig varit så långt hemifrån – så det var ett
Godmorgon. Jag vakande tjugo i sex, en minut innan klockan ringde. Och snoozade inte! 6.54 lämnade jag lägenheten. Ska nämligen till tandläkaren idag så tänkte att det är bäst att vara tidig på jobbet! Våren lyser med sin frånvaro så

En behövlig söndag, har fixat och donat med sådant som behövs fixas och donas med ibland. Vaknade faktiskt hyfsat tidigt också i morse, och det som fick mig att bli klarvaken var att min pojkvän messade att han lyssnade på

Det blev fredagseftermiddag och jag stod mellan valet springtur och lugn hemmakväll eller hänga med kollegorna på en after work och ta någon öl. Valet blev ganska enkelt, det var nästan min första fredag på kontoret så det kändes som

Känner för att tömma huvudet på hundratals ord och bara skriva tills det inte finns något mer att berätta. Känner mig liksom i ett stort behov av en terapistund i form av just skrivande. Öppna upp, rensa ut, ta bort

God morgon på er, hur mår ni? Jag har sovit väldigt gott, hemma hos min mamma faktiskt. Så nice att komma hit, jag har “min egna” gästsäng (som är jätteskön och fluffig) och får renköttsoppa till middag och serranoskinka till

Det är inte ofta jag inser det själv men sanningen är att jag älskar att städa! Eller alltså, riktigt så enkelt är det inte. Jag drar mig ofta för att göra det och om det är i mitt hem enbart

Något som varit lite spännande med att bo utomlands på flera platser är att ha provat på så många olika typer av kontantkort till mobilen. Jag har ofta känt att inget land varit särskilt i framkant när det kommer till

Det var i april 2013 som jag blev tvungen att ta en paus och gå osminkad, trots hemsk hy och trots att jag var van att egentligen aldrig gå utanför dörren utan åtminstone concealer. I det inlägget som länkas i förra

Jag älskar att gå in i mitt dreamy mood. Det är ingenting jag gör självmant utan det bara kommer. Till exempel en solig och fin dag på ett tåg, en låt spelas och minnena kommer tillbaka på en millisekund. Förskönade