Trevligt, mysigt och sånt

Veckans andra blinddate.

Hello mates! Jag har haft en väldigt lugn och skön morgon. Ville inte riktigt gå upp, så gick inte upp. Kikade på Nyhetsmorgon. Skypade med Mumin. Osv. Nu är jag i alla fall påväg in till stan.    Ska på

Läs mer »
Hälsa och träning

Gymmet.

Hallå gänget! Förmodligen inte så många av er som hänger här en fredagkväll. Själv var jag nära att dra med på en afterwork när fredagskänslan började smyga sig på och ett par kollegor nämnde AW. Men det slutade här, på

Läs mer »
Allmänt

Morgonstund.

Godmorgon hjärtegryn! Öppnade ögonen vid fem tror jag det var och såg detta, fumlade med min iPhone  och försökte ta en bild som skulle fånga den lilla soluppgången utan att få med de oputsade fönstrena. Fönstren i Göteborg blir tydligen

Läs mer »
Allmänt

Aktiva dagar.

Det har varit en bra torsdag. Jädrar vad snabbt denna vecka gått. Jag älskar när dagarna går snabbt för det betyder oftast att jag haft hyfsat “kul” och “‘mått bra”. Sen det uppenbara faktumet att det är närmare tills jag

Läs mer »
Sverige

Våren som man inte kan få nog av, eller?

God morgon körsbärsträdsblommor! De senaste dagarna har varit varma och soliga. Så pass varma och soliga att träd och blommor bestämde sig för att blomstra. Så som de gör här i södern när snön fortfarande ligger kvar högst uppe i

Läs mer »
Drömmar, mål & framtiden

Saker jag ser mig själv göra i framtiden.

Idag var en sådan eftermiddag då man kände att jag borde sätta mig på en uteservering med kollegorna och njuta av solskenet, men istället gick till gymmet och efter ett kort pass beslutade sig för att gå hem de 5 kilometrarna.

Läs mer »

Jag kan.

I honestly believe that if anyone else can do something, then I can do it! En smart ung man sa detta till mig för inte så länge sen. Orden gick rakt in i mig och jag kände bara att: det

Läs mer »
Tyskland

Ett år sen.

Livet i München, det var vad jag levde för ett år sedan. Trippade runt i kjol mest hela tiden och kände hjärtat pumpa som på nytt. Det tog slut i mars med mitt ex och jag hade gråtit och redan

Läs mer »
Mat, mums & recept

Räkmacka i Göteborg.

Det är ett måste när man besöker Göteborg, en riktig räkmacka. Och den tycker jag man med fördel hittar på heaven23 uppe i Gothia Towers. De tre höga husen mitt emot Liseberg.      King Size Deluxe kallas den här skönheten

Läs mer »
Allmänt

Sälj it like you mean it.

God morgon knoppar! Har ni sett hur träden börjat slå ut? Det är NU det händer. Den fantastiska värmen som besöker oss här i dagarna kommer göra under. Och jag missade förra våren i Sverige, så det känns rätt magiskt

Läs mer »
Allmänt

Laddade batterier.

Det var en helg som laddade batterierna och som gjorde denna måndagen till en riktigt bra måndag. Det hemliga receptet för en glad och välmående jag? Jag är inte helt säker men en pappa, kusin och kusinbebis, moster och äldre

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier