
Out of sequence
När man är inne i vardagsliv och rutiner så rullar allting liksom på, det kanske inte är jätte-exalterande men det är ganska skönt. Jag har dock helt kommit ur fas efter 1 vecka sängliggandes i feber följt av 1 veckas

När man är inne i vardagsliv och rutiner så rullar allting liksom på, det kanske inte är jätte-exalterande men det är ganska skönt. Jag har dock helt kommit ur fas efter 1 vecka sängliggandes i feber följt av 1 veckas

Personligen har jag egentligen aldrig varit en särskilt pysslig människa och kanske just därför beundrar jag alla som är pyssliga lite extra mycket. Min bästa Frost är en sådan typ, på hennes blogg Elsegreta hittar ni några av alla projekt

Det finns något jag kan sakna med norr och det lilla samhället Gällivare, ja utöver vårsolen och snön i mars-april. Och det som jag kan sakna är att det är så enkelt och även att det är så nära till

Lapland Airport och planet som tar mig till Stockholm och så nästa plan som ska ta mig hem till staden där jag bor. Elva dagar i Gällivare och jag är så himla redo att flyga hem. Det har varit en

Inlägget presenteras tillsammans med Frälsningsarmén När man tänker på det kan det kännas överväldigande, att det finns så många där ute i vår orättvisa värld som inte har det lika bra eller lätt som vi. Alla de som tvingas fly,

Hundspann i Gällivare, Avvakko Jag har varit så lyckligt lottad den här senaste veckan att jag fått vara ut på två turer med hundspann. Först med pojkvän, mamma etc. under påskhelgen och sedan i fredags med pappa och så mina

Alltså oh my. Det här vinterlandskapet, det här vädret, det har varit så perfekt alltihop. Påsken är alltid fin i Gällivare, det är standard – och det är därför det är enda gången på året som jag någonsin får hemlängtan,

Min pappa är ekonom och jag har pluggat företagsekonomi, men det var egentligen alltid marknadsföringen som intresserade mig mer. Dock tycker jag att ekonomi är både intressant och viktigt att ha koll på – dels för min egen skull men

Redan när jag var 15 och skulle söka in till gymnasiet satt jag och googlade på gymnasieskolor i södra Sverige, i Göteborg. Jag mejlade ett par skolor med mina frågor och jag hade en tanke om att lämna Gällivare och

Mmmmmmm. Detta alltså, detta kan man njuta av. Vi har haft en fin och solig dag i Tjautjas-fjällen. Med skoteråkning och lapat sol och grillat korv i snöhögarna. Uppe på toppen här hittade vi en mamma och son från södra

Glad påsk på er ❤️ Lägesrapport från Lappland: *Febern är så gott som borta (i alla fall hos mig) och hostan börjar avta. *Påsken är mysig med kärlek och påskliljor och blommor, vårigt väder och massor av godis. *Och

Hujjhujj. Att resa när man är sjuk är sällan någon höjdare. Sist minns jag att jag var himla förkyld när jag tog mitt pick och pack till München. HELT ENSAM i en ny stad, jätteförkyld och med massor av packning.