
Igår gick jag till spårvagnsstationen precis utanför mig och möttes av den strålade solen, den klarblåa himlen och vårvintervädret som var lite kyligt men fortfarande helt fantastiskt. Det visade sig vara en perfekt dag att åka ut till Gunnebo Slott!
Det absolut finaste, bästa och underbaraste med att vara hemma i Sverige måste jag säga är att varje morgon kunna knäppa på tv:n och se på nyhetsmorgon. Det kanske man kan göra utomlands också om man gör det online från

Iiihh. God morgon mina älskade, god morgon från mitt nya hem! Såhär vaknade jag upp idag, till klarblå himmel och med hustak som utsikt (älskar att se hustak från en lägenhet): Hade en väldigt mysig känsla i kroppen när jag

Idag är dagen med stort D. Det är en lördag och det är första lördagen jag vaknar upp i den stad som jag egentligen alltid viljat flytta till men faktiskt aldrig bott i. Staden som kommit att bli mitt andra

Det här var jag och mamma igår när vi åkte in till stan, hon till jobbet och jag för att strosa runt och jobba på ett café. Och såhär såg jag ut. Har ju haft samma få klädesplagg i ett
Det finns en kategori i den här bloggen med namnet “texter och kärlek“. Jag tycker om att skriva om sånt, pojkar som fått hjärtat att slå, stunder då alla känslor tagit över och alla de gånger kärleken aldrig blev som

God morgon Göteborg. Vaknar upp hos mamma idag med ett snöigt Göteborg utanför. Tidigt uppe, dricker ingefärste från Indien och förbereder mig för dagen. Massor av jobb som väntar… Igår hann jag inte känna efter hur det kändes att landa

Mumin har precis lämnat mig på flygplatsen i Åbo, planet till Göteborg går om en timma. Ett perfekt tillfälle för reflektion, jag brukar göra det när jag lämnar en plats och säger hejdå för att flytta någon annanstans och välkomna nya äventyr.

I lördags var det dags för en bloggträff igen med de finlandssvenska bloggarna som finns här i Åbo! Vi träffades sist i oktober och nu var det dags igen för att bekanta sig med nya vänner och bloggare, utbyta tips och

Ett och ett halvt år har gått sedan jag bodde i Sverige sist. Det var bara ett halvår, från det att jag kom hem från Nya Zeeland och tills det att jag drog till Indien. Det räckte liksom. Nu har

Hej bloggisar. Hur mår ni? Tänkte berätta och tipsa om ett café vi besökte för första gången idag här i Åbo – Puré Foodin – gillade nämligen deras raw food-smoothie väldigt mycket. Den hette något gulligt och lockande och bestod