Allmänt

Bästa dagen. 

Alltså… Åhh. Att få vakna bredvid varandra, det är det absolut bästa som finns tror jag. Så det var helt fantastiskt att få starta dagen så! Följt av hotellfrukost här på Mornington. Älskar hotellfrukostar som har öppet till längre än

Läs mer »
Allmänt

I Stockholm.

Jösses vilken dag. Har liksom inte hunnit tänka en sekund. Har i alla fall anlänt till ett hur trevligt hotell som helst i Stockholm! På Östermalm. Min pojkvän surprise-bokade och det blev ett bibliotekshotell, det är så fint och charmigt!

Läs mer »
Student och karriär

Inte som kontoret i München. 

Det senaste kontor jag jobbade på var ju i München, och jag har egentligen inte jämfört mitt nya kontor alls med mina tidigare – förrän idag. Idag hade nämligen STS Alpresor ordnat en liten afterski här på kvällskvisten i kontoret.

Läs mer »
Allmänt

Spårvagnssällskap, kalas och herrtröjor. 

Det var en rätt bra dag idag. Allt började med att jag råkade åka hiss med grannen på en annan våning. Äldre-medelålders man som också skulle till spårvagnen. Så vi tog följe. Ja ser ni en har blivit så social

Läs mer »
Det här är jag

Kanske värsta tiden i mitt liv.

“Tänk vad dina upplevelser format dig Jennifer.” Ja, visst måste det vara så, men det känns inte alltid. Det är sällan jag egentligen reflekterar över det. Så ibland slås man av sådant man upplevt och inser att det där skinnet

Läs mer »
Hälsa och träning

Jakten på ett gym i Göteborg fortsätter.

Okej okej, jag har ju faktiskt en tanke om vilket gym i Göteborg som jag vill signa upp hos och det är Fitness24seven. Måste givetvis testa dem först innan jag kan avgöra det, men det verkar rätt prisvärt (eller billigt

Läs mer »
Allmänt

Måndagmorgon.

Igår var det vår. Idag sitter jag på spårvagnen och se inte var i stan vi är för dimman är så tjock. Eller så är det rutorna som immat igen, det är lite oklart. Snöar gör det i alla fall

Läs mer »
Hälsa och träning

Mamma-dotter-dag.

Vilken fin dag det blev ändå. Solen kikade fram och det kan få vem som helst att liksom tina inifrån och ut. Jag och mamma gick ut i det fina vädret och promenerade en bit bort till hennes väninna. Mamma

Läs mer »
Allmänt

Fika och pannkakor.

God morgon bloggisar. Skönt med lite helgledigt från bloggen. Eller såhär, helg-ledigt från att blogga men samtidigt tid för att läsa ikapp bloggarna som jag inte alls hunnit kika på under veckan. Har varit lite stressad, for no reason, men

Läs mer »
Allmänt

Hoppsan.

Redan fredag? Tycker knappt jag hinner tänka så har måndag blivit tisdag och plötsligt fredag. Och sanningen är att jag inte hinner tänka så mycket, inte grubbla i alla fall – och det är väldigt hälsosamt för de flesta människor

Läs mer »
Allmänt

God morgon från spårvagnen.

God morgon tröttmössor! Jag är ingen tröttmössa idag! Nyckeln till att vakna och vilja kvittra som en lärka kl 6.20 är alltså att somna 8 timmar innan det. Och det lyckades jag med igår. Måste på något sätt försöka få

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier