
Det bästa med att resa runt på semestern.
Det finns många bra saker med en semester där man flyttar på sig var och varannan dag. Vi hade fyra nätter i Barcelona i ett rum i en lägenhet, två nätter i Bilbao på ett nytt och fräscht hostel där,

Det finns många bra saker med en semester där man flyttar på sig var och varannan dag. Vi hade fyra nätter i Barcelona i ett rum i en lägenhet, två nätter i Bilbao på ett nytt och fräscht hostel där,

Fyra snapshots. Nu ska vi ut och käka någon form av middag. Det bästa med att vara i Madrid är att min pojkvän bott här ett år och pluggat, så han känner till alla områden och vet

Okej, om vi ska vara ärliga så är det rätt svårt att klara sig utanför turist-Spanien om man inte kan spanska. Även om jag inte direkt attraheras av “we speak English”-skyltarna så underlättar det helt klart om de åtminstone förstår

Hallå! Vi tog oss helskinnade till Madrid. Läste om en så hemsk olycka om en svensk familj som krockade i morse just här utanför staden. Trafiken här är lite mindre sansad och osäker, men vägarna i sig är egentligen inte

Ni vet när jag flög till Helsingfors för ett par veckor sedan och var där en vecka? Det var kanske inte bara för att träffa my beloved one, utan kanske också för att gå på ett par andra sorts träffar.

Hallå och godmorgon från vårt hotell i Burgos! Så himla skönt att sova på hotell efter nätter med airbnb och hostel osv. Det var prisvärt med ett hotell i Burgos dessutom. Vi bodde på Hotel Bulevar. Trestjärnigt och helt okej
Alltså klockan är snart tolv och jag är så himla trött och det finns ju ingen tid egentligen till att blogga när man reser såhär men jag tänkte bara säga att vi vaknade upp i ett jättefint San Sebastián som

Jag är på semester men drömmer varje natt om grejer som gör mig påmind om den underliggande stressen. Jag har drömt om mitt nya jobb (ja det är sant, gick “arbetslös” en vecka och sedan var kontraktet påskrivet), två gånger.

Godmorgon solroskärnor! Idag lyser faktiskt inte solen här i Bilbao. Ett litet lätt åskväder drog in över oss igår och hänger kvar över staden. Det gör dock inte jättemycket. Igår sken solen och vi åkte på cykelutflykt till en annan

Här kommer ett urval av bilder från vår resas start i söndags. Ni kommer haja temat rätt snabbt, förutom “det bästa med Spanien” följer bilderna en annan röd tråd. Öl. Una cerveza por favor. Den enda spanska frasen alla kan.

Fångade en magisk soluppgång i morse på planet från Barcelona till Bilbao! Att jag, och inte heller min pojkvän, är några typiska turister är ingen nyhet – men det blir tydligare och tydligare ju mer vi reser. När vi landade

Klockan var 03.42 när vi gick upp i morse. Vi lyckades få några kvalitetstimmar av sömn i sängen utan bäddmadrass innan det var dags att promenera till Plaça de Catalunya. Det är alltid lika häftigt att promenera genom en stad