Allmänt

Snart är det här mitt hemma.

Det är väldigt utmattande att vara ny på något. En hel arbetsdag. Den trettio minuter långa promenaden till jobbet imorse var fin. En podcast i öronen. Kanadagäss som blockerade stigen. Ett regn som inte ännu börjat falla. Men det hade

Läs mer »
Student och karriär

Perfekt första dag.

Hej på er.  Ville bara säga att det var en väldigt fin första dag. Jag har aldrig jobbat på ett kontor med färre än 20 anställda, men jag måste säga att min första känsla att det är extremt mysigt! Och

Läs mer »
Student och karriär

Första dagen.

Godmorgon!! En månads “arbetslöshet” har nått sitt slut och det är dags att börja på mitt nya jobb!    Känns otroligt bra. Även om jag känner mig aningen trött just i detta nu. Vi gick upp samtidigt i morse. Jag

Läs mer »
Foton och fint

Soffan med stort S.

I morse mynnade en liten möbleringsdiskussion ut i ett soffletande som tog upp hela eftermiddagen. Ganska mysigt. Och våra viljor kommer hyfsat bra överens faktiskt. Det här är en soffa som vi funderat på, Söderhamn från IKEA, som man kan

Läs mer »
Allmänt

Lägenheten där vi bor.

Hallo! Här sitter jag med coolaste kaffekoppen. Dead Handsome – och när man dricker syns botten där det står “and knows it”. Hehe. Har precis dammsugit vår lägenhet – dammsög “the Jenny way”. The Jenny way innebär att man dammsuger

Läs mer »
Allmänt

Kan inte sova när det är fullmåne.

Klockan är 01.36 och här ligger jag väldigt väldigt pigg i sängen. Mumin också. Frågade honom nyss om det kan ha berott på att vi drack så mycket pepsi ikväll? Det innehåller väl en del koffein? Har övat extremt mycket

Läs mer »
Finland

Nu är det på riktigt.

Man köper inte en bok för 37 € (370 SEK) för “skojs skull” eller för att man “kanske får användning för den”. Köper man en bok för 37 € så vet man att det är på riktigt, att man har

Läs mer »
Allmänt

Hemma i Helsingfors.

Igår somnade vi nästan till filmen Going Distance var så himla trött, men lyckades se klart den och kan verkligen rekommendera den. Eller ja, verkligen, den var rätt bra i alla fall.  I morse kändes det fortfarande helt ok att vara

Läs mer »
Allmänt

What the hell.

Ungefär så känns det. Landar efter två veckor i Spanien, ett väldigt soligt och väldigt varmt Spanien, och efter ett halvår i Sverige, i Finland. Ett regnigt Finland. Ett kallt Finland. Ett Finland som nu tydligen är mitt hem? Oh

Läs mer »
Resor

Mitt bästa Madrid-tips: Gourmet Experience

Om ni besöker Madrid och letar efter tips på saker att göra i Madrid så kommer ni hitta tips som alla är ganska lika varandra. Till exempel besök det kungliga slottet, den och den plazan, gatan Gran Vía, och så

Läs mer »
Resor

Middag och La Latina

Igår utgick vi från Plaza del Sol, eller Puerta del Sol, och gick till en restaurang i närheten som serverar en tallrik med olika skinkor och ost.    Så spännande att prova några av sakerna som man inte ätit innan.

Läs mer »
Resor

Egentid en onsdag i Madrid

I morse åt vi frukost och drack färskpressad apelsinjuice, känns så himla lyxigt att göra det själv hemma! Sen var vi redo at hit the city, i hettan. “Äntligen” får vi uppleva den där spanska hettan som man hemma lätt

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier