Fest & annat trevligt

En avslappnad finsk fest.

Vi var rätt trötta efter IKEA och lite monterande. Men tog på partystassen (nåja, knappt, men något lite snyggare) och begav oss till husfesten där två födesldagsbarn ordnat så fint.  Det var en väldigt fin kväll när vi åkte dit

Läs mer »
Allmänt

Snapshots från veckan.

God morgon lördag! Efter att ha vaknat upp 6.30 hela veckan så slocknade jag ganska tidigt igår kväll, efter att ha kollat igenom veckans paradise. Shit vad spännande det är?? Det bästa med att ligga några avsnitt efter är att

Läs mer »
Mat, mums & recept

Bästa receptet på morotskaka.

Morotskaka alltså, jag hade aldrig gjort det innan men fick för mig att göra det i veckan och vill nu dela med mig av ett morotskaka-recept. Tycker nämligen det är lite förvirrande när man hittar två väldigt olika recept på morotskaka

Läs mer »
Mat, mums & recept

Bästa teet för magen & sömnen.

Ni vet ju sedan förra hösten att jag älskar ört-teer, med fördel Yogi Tea eller Pukka. Det är inte bara det att det smakar mycket bättre än svart, rött eller grönt te, utan de känns också så väldigt hälsosamma och

Läs mer »
Hälsa och träning

Vägen tillbaka.

Uuuuuh. Alltid lika tungt när man haft ett längre uppehåll. Ni kanske kan gissa vad jag syftar på? Den här vägen tillbaka till träningen. Det var riktigt längesen nu som jag sprang regelbundet. Prioriteringar, för all del, men också livet

Läs mer »
Student och karriär

Jobb-tips i Göteborg på STS.

Hej mina vänner! Häromdagen publicerade min kära gamla kollega Alice en jobbannons med exakt den tjänsten jag hade i våras på STS Språkresor. Det är en tjänst som assistens inför sommarsäsongen med allt vad det innebär inför sommarens alla språkresor

Läs mer »

Det skulle kunna bli en bok.

Hur kunde jag falla så? Hur skulle det gå och hur skulle det sluta? Jag vet inte och jag tänker på det jämt. “Han kom till mig på måndagen igen under kvällen. Vi hade haft morgonen tillsammans och den hade

Läs mer »
spotify höst musik
Film, musik & böcker

Höstens mysigaste musik.

Åhh är egentligen så glad att den här årstiden äntligen kom som på riktigt och att vi fick uppleva ett par veckor där den gjort sig uttryck i sin fulla rätt! Jag menar alltså tidigare solnedgångar som förstärker trädens brandgula

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Höstpromenad och podcast.

Igårkväll. En promenad. Bland den fantastiskt vackra naturen såhär års.    Gick ut för att skingra tankarna lite, ni vet så som man måste ibland. Finns det något mer uppfriskande? Jag tror inte det. Tankarna försvinner ju inte riktigt, men

Läs mer »
Foton och fint

Livet utan socialt umgänge.

Jaha Jennifer, vad gjorde du i helgen? Eh… Förutom att jag inte gjorde någonting så umgicks jag med min pojkvän (vilket i och för sig är väldigt fint och absolut räknas som social umgänge) och detta. Yes, blev lockad av

Läs mer »
Sara Spa 4 You
Trevligt, mysigt och sånt

En magisk liten oas i Lappland.

Kylan håller i sig och biter i huden, kan inte minnas att det någonsin känts så kallt. Får mig att tänka på norr och Gällivare, min hemstad, där vintern är mer på riktigt. Om några veckor börjar snön lägga sig

Läs mer »
Allmänt

Women’s energy.

God morgon. Igår när jag skulle sova ville jag lyssna på en podcast som skulle skingra tankarna. En tråkig podcast med inte för hetsiga röster är att föredra. Tänkte att Alex & Sigges podd skulle passa in där. Jag har

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier