Profilbild.
Innan jul så hade vi fotografering på kontoret och tog både profilbilder och diverse gruppbilder. Det är alltid kul/spännande att fotas i en uppbygd studio av någon som vet hur man hanterar en kamera och med häftiga blixtar och skärmar
Innan jul så hade vi fotografering på kontoret och tog både profilbilder och diverse gruppbilder. Det är alltid kul/spännande att fotas i en uppbygd studio av någon som vet hur man hanterar en kamera och med häftiga blixtar och skärmar
Tv:n var på och det var Yle Fem som rullade, den finlandssvenska kanalen. Plötsligt dök Reidar Wasenius upp i rutan. Ni vet han som fascinerade mig för ett par veckor sedan med sin kunskap om hjärnan, våra mönster och om

Hjärtans dagen var precis som den lugna sköna söndagen jag önskade. Ni vet när man vaknar “redan” halv nio och ligger kvar i sängen och läser en bok. Väcker pojkvännen med en liten present pga man vet att han inte

Efter återkommande lördagsångest var det inte mer än rätt att ta tag i det och övervinna den. Igår då så var till att börja med vädret på min sida, det är en bra start och bra bas för en ångestfri lördag. Dessutom hade
Kommer ni ihåg förra veckan när vi pratade om att bli mer kreativ? Och hur du måste bryta mönster och vanor för att väcka hjärnan, tankarna och kreativiteten till liv. Men, det handlar om undantag och inte att du hela

Att först möta upp en svensk(!) tjej i Helsingfors för en liten aw. Alltså typ tredje svensken jag hittat här och kastat mig över. Ni vet oavsett var i världen vi befinner oss och hur många eller få hav vi

Torsdag igen? Jahapp, ser inte sämre ut (eller bättre? Alltså så att det blir positivt: torsdag = bra). Jag jobbade hemifrån i morse och är påväg till jobbet nu. Det här hörni är mina skönaste byxor. De är kostym-liknande

Okej jag måste säga att shit vad kul det var att träffa ett gäng av tjejerna från Girls in Tech-helgen. Ni vet när man är tio stycken från helt olika bakgrunder, med helt olika yrken och de flesta inte känner

Åh hallå. Är helt slut! Känns så lame att skriva så, men det är alldeles sant. Ett knep påväg från jobb till finskakurs jag lärt mig dock, det är att ta en powernap på bussen! Det måste vara det bästa

Hej finaste bloggläsare. Hur mår ni? Ingen söndagsångest hoppas jag, fast det är helt okej om ni har det också, såklart. Jag har börjat med någon ny grej, lördagsångest. Jag vet inte vad det är med mig men lördagar har

Så firas Runebergsdagen i Finland Just innan fettisdagen så har Finland en annan högtidsdag med en annan tillhörande sockersötbakelse. Den 5:e februari är det nämligen Runebergsdagen – som vi alltså firade i fredags på kontoret då vi fick dessa Runebergstårtor
Fredagsfeeling i mig och på kontoret. Det bästa med det är att lyssna på peppiga låtar och tagga för fredagskvällen och helgen samtidigt som man jobbar klart det sista för veckan. Varsågoda! LCMDF, förkortning för det något kluriga namnet Le Corps