Resor

Paddington & King’s Road.

Jag har några bilder kvar från London att visa. Först och främst en bild på Paddingtons tunnelbanaskylt. De är ju så charmiga! Tunnelbanorna är som små rör, känns lite som leksakståg. Och noll luftkonditionering… Området Paddington är rätt trevligt vad

Läs mer »
Allmänt

Sommaren räcker inte.

Det är någon vecka sen nu som sommaren tillsist kom till oss. Jag tänkte genast att oh my god måste inhandla sommarkläder! Sen slogs jag av förnuftet och tänkte kanske inte. Så himla deppigt, att tänka att sommaren har så

Läs mer »
Allmänt

Counting days.

Det är mycket trevligt som händer i sommartider. I måndags gick vi några tjejer på bio. Gissa vilken film vi såg? Nej, tyvärr inte Minions. Utan Magic Mike! Inte så mycket för de vältränade kropparna som för de snygga dansmovsen.

Läs mer »
Allmänt

Gothia Cup.

I veckan jobbar jag halva dagarna på Gothia Cup med jobbet. Att stå och titta på fotbollskids som tricksar med bollen som om de inte gjort annat är faktiskt rätt trevligt.       Dessutom delar vi ut supergoda Dumle-godisar till alla

Läs mer »
Pepp, inspiration & motivation

Likasinnade globetrotters.

En dag innan jag åkte till London slog det mig att en gammal vän från de tidiga tonåren i Gällivare just nu bor i London! Så vi möttes upp och tog ett par drinkar på en rätt nice bar. Och

Läs mer »
Allmänt

Examensfest i Lund.

Strålande helg. Strålande väder och strålande vänner.        Fångade inte lekarna i vår fem-kamp på bild, så synd för det hade varit roliga bilder. Den svåraste grenen visade sig vara min parad-gren! Man skulle sätta fast en galje, på tvären, mellan

Läs mer »
Allmänt

Så många tankar, så lite tid.

Halloj från SJs snabbtåg påväg ner till Lund! Här sitter jag och Sofia och tjötar ikapp senaste halvåret. Helt sjukt att vi bott i samma stad men verkligen inte hunnits ses, eller inte prioriterat det kanske. Tur att det är

Läs mer »
Allmänt

Pyjamas.

Har grubblat över folk som avfärdar feminismen och det “jobbiga” i att vara kvinna. Men… Den här outfiten är så jäkla skön att jag just nu är väldigt tacksam över mitt lilla kön :-)   Trevlig fredag och helg på

Läs mer »
Allmänt

Guardian angels. 

Det regnar ute och jag har knappt märkt det pga sitter ju ändå på ett kontor. Det kan få vara dåligt väder när jag jobbar, det spelar ingen roll. Min hals däremot, den skulle gärna få vara mindre ond och

Läs mer »
Resor

Att vakna i London.

London var lugnt och stilla när jag lämnade hostlet strax innan fem i morse. Att bo på hostel var förresten något jag glömt bort hur oglamoröst det är. Jag trodde mig vara superman när jag bokade in mig i ett

Läs mer »
Resor

På äventyr i London.

Hallå hörni! Vilket spännande äventyr det här är. Jag på vift ensam i London. Flygresan med mina kids gick himla bra. Fick vänta lite på flygplatsen men sen hoppade jag på tåget in till stan och var SÅ EXCITED över

Läs mer »
Sverige

En vacker dag på Marstrand.

   Det blev en perfekt dag, trots allt. Vaknade på inte bästa humöret. Men skypade med Mumin en timma och sprang 22 minuter i lika många grader. Vilket skulle kunna beskrivas som en bra start på en supersolig lördag, för

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier