
Bara en flygresa bort.
I söndags packade jag ihop min lilla väska hos mamma, ett handbagage som lyckats bli så pass stort efter helgen att jag fick lov att checka in den. Julklappar i form av härliga krämer och så en flaska skumpa och

I söndags packade jag ihop min lilla väska hos mamma, ett handbagage som lyckats bli så pass stort efter helgen att jag fick lov att checka in den. Julklappar i form av härliga krämer och så en flaska skumpa och

Trött, förkylt, rest, spenderar massor med pengar + taxi från flyget. Kommer hem till detta…. Helt speechless. Snäppet mysigare än bilden avslöjar. Jag som precis förberett mig på en jul utan julstämning hemma och just köpt en ynka liten

Igår vaknade jag upp till en lördag i Göteborg. Planen var att åka ut på vischan och hälsa på en liten liten bebis som min bästa vän fått! Men jag vaknade upp förkyld så det var bara att glömma. Förkyld

Det var under några år som jag inte behövde fundera så mycket över “vart nästa resa skulle gå”. För 4 år sedan packades en hel lägenhet ner i kartonger och en väska gjordes redo för en utbytestermin i Kanada. Det

Åhhh. Kan inte beskriva känslan av att få krypa ner i gästsängen hos mamma. Duntäcke av finaste sort och lakan som får en att inse skillnad på kvalitén. Letade dock efter Mumin i morse när jag vaknade, var är han?

Har precis boardat Finnair-planet som ska lyfta mot Göteborg alldeles strax. Det känns inte som att det var så längesen sist, och det var det ju inte. Men samtidigt känns det som att det hunnit gå massor med tid. Har

Ikväll fick jag min andra julklapp för i år, en andra julklapp som redan fått öppnas. Lyx! Den första var från jobbet när vi hade pikkujoulut och den andra ikväll från Secret Santa. Vårt lilla marknadsteam på jobbet lottade alltså

08.00. Månen är av sin smalaste sort och bredvid lyser den starkaste av stjärnor. Det är december och lika få minusgrader som jag har julkänslor. Jag tänkte låta julen flytta in i mig till helgen, ta med mig den från

Godmorgon peeps! Är vi pepp på måndag idag? Ja, det tycker jag. Skönt med en ny vecka igen, ser framemot att 1. gå till gymmet och träna, 2. julklappsutdelning och 3. besöka Göteborg till helgen. Helgen då, hur va den? Jo
GRATTIS Finland på självständighetsdagen. Kändes inte mer än rätt att posta ett inlägg om just detta innan jag berättar något annat om helgen. Här är nämligen självständighetsdagen viktigare än till exempel vår nationaldag. År 2017 är det exakt 100 år sedan