Sverige

Bara en flygresa bort.

I söndags packade jag ihop min lilla väska hos mamma, ett handbagage som lyckats bli så pass stort efter helgen att jag fick lov att checka in den. Julklappar i form av härliga krämer och så en flaska skumpa och

Läs mer »
Allmänt

Sjuk.

Blev som sagt sjuk i helgen så har tagit det väldigt lugnt och blivit ompysslad av den som är bäst på att pyssla om sjuklingar – mamma! Dock så var jag inte bättre när jag vaknade imorse… Så fick bli

Läs mer »
Allmänt

Dör av kärlek!

Trött, förkylt, rest, spenderar massor med pengar + taxi från flyget.  Kommer hem till detta….    Helt speechless. Snäppet mysigare än bilden avslöjar. Jag som precis förberett mig på en jul utan julstämning hemma och just köpt en ynka liten

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

A little bit of Christmas.

Igår vaknade jag upp till en lördag i Göteborg. Planen var att åka ut på vischan och hälsa på en liten liten bebis som min bästa vän fått! Men jag vaknade upp förkyld så det var bara att glömma. Förkyld

Läs mer »
indien
Resor

Vart går nästa resa?

Det var under några år som jag inte behövde fundera så mycket över “vart nästa resa skulle gå”. För 4 år sedan packades en hel lägenhet ner i kartonger och en väska gjordes redo för en utbytestermin i Kanada. Det

Läs mer »
Allmänt

Fredagsfeeling.

Åhhh. Kan inte beskriva känslan av att få krypa ner i gästsängen hos mamma.  Duntäcke av finaste sort och lakan som får en att inse skillnad på kvalitén.  Letade dock efter Mumin i morse när jag vaknade, var är han?

Läs mer »
Allmänt

Min hemliga jobb-dröm.

Har precis boardat Finnair-planet som ska lyfta mot Göteborg alldeles strax. Det känns inte som att det var så längesen sist, och det var det ju inte. Men samtidigt känns det som att det hunnit gå massor med tid. Har

Läs mer »
Allmänt

B&W.

God morgon torsdag. Känner ni också att veckorna går snabbt just nu? Varje måndag är det redan fredag i mina tankar och plötsligt så är det fredag igen på riktigt också. Jag har fått för mig att jag jinxar allt

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Jättekaramell & målarbok.

Ikväll fick jag min andra julklapp för i år, en andra julklapp som redan fått öppnas. Lyx! Den första var från jobbet när vi hade pikkujoulut och den andra ikväll från Secret Santa. Vårt lilla marknadsteam på jobbet lottade alltså

Läs mer »
Texter och kärlek

Med dig blir allting underbart.

08.00. Månen är av sin smalaste sort och bredvid lyser den starkaste av stjärnor. Det är december och lika få minusgrader som jag har julkänslor. Jag tänkte låta julen flytta in i mig till helgen, ta med mig den från

Läs mer »
Fest & annat trevligt

Vodkashots.

Godmorgon peeps! Är vi pepp på måndag idag? Ja, det tycker jag. Skönt med en ny vecka igen, ser framemot att 1. gå till gymmet och träna, 2. julklappsutdelning och 3. besöka Göteborg till helgen. Helgen då, hur va den? Jo

Läs mer »

Finlands självständighetsdag.

GRATTIS Finland på självständighetsdagen. Kändes inte mer än rätt att posta ett inlägg om just detta innan jag berättar något annat om helgen. Här är nämligen självständighetsdagen viktigare än till exempel vår nationaldag. År 2017 är det exakt 100 år sedan

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier