
Stunder av hemlängtan.
Jag kan ärligt säga att jag inte trodde det skulle komma en dag då jag faktiskt skulle sakna snön så mycket som jag gör i detta ögonblick. Det räcker med att se en vintervackert bild för att hela jag ska känna

Jag kan ärligt säga att jag inte trodde det skulle komma en dag då jag faktiskt skulle sakna snön så mycket som jag gör i detta ögonblick. Det räcker med att se en vintervackert bild för att hela jag ska känna

Alltså jag är för exalterad för att kunna sova! Idag gick jag verkligen lös på julklappsköp. Jag har aldrig tidigare haft en ekonomi som kunnat tillåta utsvävningar för till exempel julklappar. Fanns inte på kartan som student. Och detta insåg

Måndag, yeye! Pepp på kort vecka. Det har varit helt sanslöst milt väder ute igår och idag. Skönt, eller hur? Men jag tänker på förra julen och minns at vi hade snö här då och hur fint det var att

En lista med massor av frågor som min pojkvän får svara på. Listan kallas även för The Boyfriend Tag, 30 frågor om oss men främst om mig och jag har delat upp det i 2 inlägg pga. långt. Mumin, som han

Hej på dig söndag och fjärde advent. Vet inte varför men var så himla trött och sov jättelänge idag. Skönt visserligen, men känslan av att “dagen bara försvinner” är lite obehaglig. Ska träna och gå in till Tapiola centrum och kika

Well Hello winter. Eller inte. Idag var dock en så vacker dag att jag inte direkt klagar. Sol och några plusgrader, världens höstväder med andra ord och perfekt för att cykla! Så vi cyklade till ett shoppingcenter, fixade ett bankkort

Det högg lite i magen så som det alltid gör när jag inser att det är helg och jag inte har någonting inplanerat alls och att jag är väldigt ensam i den här staden. Ensam så fort jag inte “bokat”

Hallå och god morgon från mig och granen! Fredag alltså? Fint! Hänger knappt med. Julafton nästa vecka? Det skulle kunna vänta en månad till så jag hann njuta mer av alla juliga helger innan… Jag är förresten så gott

Det är nog några av er som varit med under min tid i Indien, tror till och med ni var många som hittade hit då. Och ni som kommit senare har väl fått höra en del i efterhand. Den upplevelse

God morgon kontoret. Visst är det rätt mysigt att få komma hit strax efter åtta innan de flesta andra hunnit komma. Härom veckan möttes jag av klassisk musik på hög volym som stod på i någon timma. En chokladjulkalender

Alltså dagar som dessa är det mer än okej att tjata med fina bilder som aldrig riktigt tycks fånga hur det verkligen känns när man står där en onsdagseftermiddag i december och inte kan titta bort från himlen. Om

En decembermorgon i södra Finland. En bra anledning att komma lite senare till jobbet, för att kunna fånga detta. Och det bästa är, om fyra dagar blir det ljusare igen!