Första lektionen i finska.

Igår hände det, igår började jag på min finska kurs här i Helsingfors på Aalto Universitet (det öppna universitet där alla kan anmäla sig till kurser)! Första kursen, Finnish 1A, är en kvällskurs under 6 veckor. Vi ses varje tisdag

Läs mer »

Träningsmål 2016.

Med ett gymkort som kostar cirka 700kr i månaden känns det inte mer än rimligt att sätta upp några träningsmål för det här året. Jag tror det är viktigt att ha något att sträva efter med sin träning – och

Läs mer »
Allmänt

Snömys.

Det som varit en verklighet och sjävklarhet hela min barndom är numera något exotiskt och unikt som inträffar vissa vintrar och då omnämns som snökaos! Såå många flingor som fallit det senaste dygnet – och det slutar inte. Tågen däremot,

Läs mer »
Gällivare flygplats
Gällivare, Norrland

Att boka en flygresa – till Gällivare.

Herrejösses. Förra två veckor sedan började jag kolla på flyg till Gällivare under påsken. Ni vet hur jag hade hemlängtan dit? Så, well, hemlängtan försvinner ungefär i samma sekund som man öppnar Next Jets hemsida. Och SAS, Norwegian, Finnair, Momondo och

Läs mer »
Allmänt

Låt vardagslivet börja.

God morgon måndag! Idag innebär tillbaka till jobb, verklighet och vardag lite mer på riktigt. Det känns väl helt ok, var bara lite tungt att vakna i morse efter diverse sovmorgnar under den förlängda helgen. Förresten, igår på Arlanda fick

Läs mer »

Släkten & palt.

Det mysigaste med Göteborg är all familj och släkt som finns här. Igår åkte vi raka vägen från bästis i Herrljunga, hem till min bror Jesper på Hisingen (där jag själv bodde i våras). Och där var även mamma och

Läs mer »
Vänner & familj

Första bebisen.

Nog är det värdefullt att få vara en del av en gemenskap som våran. Senaste vi sågs alla var på Ruts bröllop i augusti och alltså ett halvår sedan. Där emellan har jag träffat Sofia, Hjalmar och Frostis på egen hand –

Läs mer »
Allmänt

Göteborg.

En dag med sovmorgon, så fruktansvärt skönt att vara ledig. Tripp på stan med mamma och till och med mormor som också råkar vara på besök i staden. Kaffe på café och shopping av dyra kläder på rea. Göteborg är

Läs mer »

Mot Sverige.

HEJ FLYGPLATSEN! Nu ses vi igen. När var det senast? Just det, luciahelgen.  Fint att vara här igen, faktiskt.     Nackdelen var att den här gången fanns ingen som körde mig och vi fick ta buss + tåg till flygplatsen.

Läs mer »
Allmänt

Pretty cold.

Pretty cold, cold but pretty. Morgnarna ser ut såhär.    Och visst är det fint? Fint att beundra inifrån åtminstone. Utomhus är det f f freezing. Det känns som om man borde gå ut för att embracea skönheten – men

Läs mer »
Marshall högtalare
Film, musik & böcker

Marshall – ny kompis.

Jag måste visa er ytterligare en julklapp som jag fick på julafton. Eller egentligen inte bara jag utan den var till oss – mig och min pojkvän. Men det var han som hade köpt den. Jag visste att han hade beställt något, han

Läs mer »
Allmänt

När vi nästan frös ihjäl.

God morgon på er snögubbar! I morse vaknade jag till minus fckng nitton grader där iPhone sa “feels like minus 26”. Och jag som nästan frös ihjäl igår…    Så idag fick jag ta fram vinterjackan på riktigt. Min Micheline-gubbe-jacka.

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier