
Spara pengar till drömresan
I veckan gjorde jag ekonomiskt en bedrift jag ärligt talat kan säga att jag är stolt över. Jag gjorde min första investering någonsin. Helt själv. Men det är faktiskt en annan historia. För nu vill jag prata om det här

I veckan gjorde jag ekonomiskt en bedrift jag ärligt talat kan säga att jag är stolt över. Jag gjorde min första investering någonsin. Helt själv. Men det är faktiskt en annan historia. För nu vill jag prata om det här

Efter en sån där typiskt härlig lördagsmorgon, med ett par koppar kaffe och lite bloggande, blev vi upphämtade av Ts vänner för att bege oss ut i skogen. Strax väster om Borgå har de sin mökki, som stuga så gulligt heter på finska. Det

Min resa till Indien närmare sig. Nu är det mindre än två veckor kvar och reseplanerna är inte ännu helt spikade. Ni kanske minns att jag pratade om att besöka Nepal? Som Lonely Planet dessutom listade som ett av länderna

Okej okej, det här med dålig karaktär som jag benämnde som vinterkaraktär igår, vi kan väl konstatera att vintern kan ha sina ljusa sidor (bokstavligen). För när jag idag vaknade upp till en vit värld så var det svårt att känna sig

Jag vill inte egentligen klaga på något. Särskilt inte på vädret. Vill fokusera på att om jag två veckor kliver på ett plan mot Indien. Men alltså faaaaaaan. Och med den isande vinden och den yrande snön så försvann ungefär

Hybris, är det okej att ha det ibland? Och självhat, kan det komma något gott ur det? En generation av hybris Min generation har vuxit upp under trygga förhållanden och blivit peppade av samhället om att vi kan ta över den här världen

Halloween har inte varit någon stor grej för mig på många år, egentligen. Jag är inte den som har massvis av bra utklädningsoutfit i garderoben eller står redo med en briljant kostym år efter år (vem som nu gör det?) Men

Jag säger alltid att jag trivs i Finland. Att jag gillar Helsingfors. Och det är sant, det är det faktiskt. Trots att många (svenskar) har svårt att förstå att man kan bo i Finland. Kom hit säger jag bara, så

Sponsrat inlägg i samarbete med Rabble Sommaren är kanske den tid då de flesta har tid att läsa i och med semestrar och många lugna stunder där böckerna passar in bra. Men det är ändå hösten som är böckernas säsong.

Som ni kanske minns berättade jag för ett par veckor sedan om den exotiska resan jag har inplanerad i vinter? Några av er lyckades gissa rätt på resmålet! Resan går till norra Indien Det är alltså till Indien som flyget avgår om drygt

Söndagsmorgnar som inte är inplanerade med något särskilt utan lämnar utrymme för sovmorgon och att göra precis vad man känner för. Mumin gör toasts och sedan hänger vi i soffan med tända ljus, ett par koppar kaffe och så gärna med

Hello kompisar! Här i Helsingfors har jag haft en helt ok vecka. Livet rullar liksom på just nu och det känns som om den här hösten inte kommer bli så lång trots allt. Går (eller cyklar faktiskt fortfarande, men förmodligen