Allmänt

Picknick & coupeglas på second hand

Helsingfors är sommarfint och mellan jobb med företaget och mina 2 dagar/vecka på mitt jobb så försöker jag njuta lite av det trevliga vädret. Det där vädret som har fått allt att vakna till liv och varenda människa att bege

Läs mer »
Texter och kärlek

Tre år av kärlek

“Kärlek är att jag vill att du finns” – Bodil Malmsten För även om du väckte fjärilar i min mage och jag tyckte det var hur fint som helst att vandra längs gator hand i hand med dig, så är kärleken

Läs mer »
Helsingfors

Holiday in Helsinki | restaurang & bar

Holiday är en av mina favoritplatser i Helsingfors. När det kommer till att “äta och dricka” inne i stan. Och såhär fint ligger det: Holiday är en restaurang som har en liten och ganska oföränderlig men härlig meny, och är också

Läs mer »
Sverige

Hisingen runt med båt

En kväll i Göteborg på kvällskryssning med skaldjursbuffé Västkusten är särskilt fint om somrarna, och vad passar väl bättre än en tur ut på havet i fint sällskap med god mat en kväll i slutet av juni? I slutet av juni

Läs mer »
Resor

Pressmeddelande: 3 resebloggare på en resa utan research

Resan utan research går till *trumvirvel* Birmingham! Efter sömnlösa nätter och avancerade excelkombinationer står det nu klart att Resan utan research går till brittiska Birmingham. Tack vare ödet, telepati och tajming fann de tre resebloggare en dröm de alla bar

Läs mer »
Allmänt

Kompishäng i ett sommarhelsingfors

I fredags knackade två vänner från Sverige på min dörr och gjorde sig hemmastadda här för att spendera helgen. Ja, världens snällaste pojkvän fick flytta ut några dagar för att ge plats i vår tvåa. Så fint med besök, och extra

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Semester och så, här i Göteborg

Göteborg är fint, så som det brukar vara. Jag tog ledigt från jobbet den här veckan (bara 2 dagar eftersom jag bara jobbar 40%) och bestämde mig för att ta vara på sommaren. Så här i Göteborg hänger jag med

Läs mer »
Fest & annat trevligt

Midsommarhelgen, bland blommor och bubbel med familj och vänner

Min midsommarafton började i Örgryte hemma hos mamma och slutade på Hisingen tillsammans med Sofia. Den innehöll ungefär allt en perfekt midsommar-afton bör innehålla (inkluderat en springtur innan lunchen som inte serverades förrän klockan fyra) och såg ut ungefär såhär:

Läs mer »
Allmänt

Midsommarhälsning från Sverige

Det är bland den vackraste tiden på året såhär i Norden. Sommaren har liksom väckt allting till liv men vi har det bästa av den fortfarande framför oss. Allting är grönt, doftar gott, fåglarna kvittrar och himlen blir sådär rosa

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier