Finland

Kiss my Turku.

Ni svenska läsare kanske undrar var sjutton i Finland jag befinner mig egentligen? HÄR kan ni se var Åbo ligger på kartan, i södra Finland väster om Helsingfors och alltså lite närmare Stockholm. Åbo heter staden på svenska och Turku på finska

Läs mer »
Finland

Pinella.

Middagen igår bestod av en 3-rätters på Restaurant & Bar Pinella. Passade vår studentbudgetar alldeles utmärkt :-) Not. Men det är ok ibland, särskilt när man äter ute så sällan och har relativt låga utgifter, samt knappt dricker någon alkohol

Läs mer »
Trevligt, mysigt och sånt

Myslördag.

Vaknade i morse efter en skön sovmorgon med pluggångesten kvar över mig från gårdagen. Stressad lite över det men sen gick vi till ett café där jag skrev 400 ord och pluggade grammatik, så nu känns det bättre. Har insett

Läs mer »
Texter och kärlek

Min finska Mumin.

Han pratar finska, och nej jag har inte lärt mig flytande finska, ännu. Jag kan räkna till tio, just lärt mig godmorgon och de där fraserna och säger annars mest svenska ord med ett i på slutet för att omvandla

Läs mer »
Finland

Hur är det att bo i Finland?

Finland, det ligger så nära Sverige men ändå finns där små skillnader. Det är ju ett annat land och vi har nog rätt dålig koll på Finland och finnarna som svenskar. Jag får känslan här att man ser upp till

Läs mer »

Utmattande skräckfilm.

Igår kväll gick jag på bio med Victoria och Ida-Marie för att se Annabelle. Alltså fuck. Jag satt mest med händerna klistrade mot ansiktet för att hålla för ögonen och samtidigt hålla för öronen. Vid några tillfällen skrek jag ikapp tillsammans

Läs mer »
Allmänt

Laddar för löpning.

Hallo friends. Här sitter jag i mina träningskläder, med en kopp rooibos och pluggar lite grammatik som uppladdning för en löptur. Här för någon natt sen drömde jag flera drömmar om att jag var ute och sprang – det är

Läs mer »
Frågor & funderingar

Att plötsligt bli sambo.

Hur länge träffades ni innan ni blev sambo? Delar ni på hushållssysslor och ekonomi eller hur gör ni? Det här var en fråga Johanna ställde förra veckan och jag tänkte att jag skulle försöka svara på den. Att jag och

Läs mer »
Allmänt

Jobbintervju.

Såhär har jag suttit idag och mentalt förberett mig för en arbetsintervju!! Övning ger färdighet, visst är det så mina vänner. Jag hade en arbetsintervju idag och inser nu att det är fjärde intervjun jag gör över Skype. Det blir liksom

Läs mer »
Bo utomlands

Vad min familj tycker om min livsstil

Hur ser din familj på att du valt att leva ett… hmm.. mindre ”slå-sig-ner-på-en-och-samma-plats”-liv? Fick den här frågan i en kommentar av Anna och tyckte det var en väldigt intressant tanke som jag tänkte reflektera lite över här i bloggen. För

Läs mer »
Mat, mums & recept

Veckans frukost- & gröttips: blåbär

God morgon. Måndag igen mina vänner och varför inte börja veckan med en bra start och äta havregrynsgröt till frukost? Jag tänkte att vi tar del av ännu ett frukosttips den här veckan och ytterligare ett gröttips. Gröt med blåbär Nu

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier