
Moscow bar i Helsingfors.
En av de första barerna jag besökte i Helsingfors när jag kom hit förra hösten var Corona Bar. Igår fick jag uppleva baren Moscow Bar som ligger vägg i vägg och har samma ägare. Ryktet säger att Corona blev för

En av de första barerna jag besökte i Helsingfors när jag kom hit förra hösten var Corona Bar. Igår fick jag uppleva baren Moscow Bar som ligger vägg i vägg och har samma ägare. Ryktet säger att Corona blev för

Igår hade ett nystartat koncept i Helsingfors sitt “launch-event” och vi var där med vårt marknadsteam från Zervant. Vilka posers! Cohesion heter de som anordnade eventet och de har ett så kallat coworking-space i centrala Helsingfors längs Bulevarden. Jag skulle

Idag är en sån dag då hjärtat värker av kärlek. Vänskapskärlek. När ens bästa kompis plötsligt har en bebis och fyller år och jag inte vill något hellre än att få gå och knacka på hennes dörr och ge henne

Haha alltså Finland. DU ÄR JU FÖR SÖT! Först och främst måste vi prata om det här med att finländarna stressar av bussen? I mitt senaste inlägg om att bo i Finland var det nämligen något jag nämnde på slutet. Jag
Min själ har fått en boost och inspirationen pumpar från mitt hjärta ut i hela kroppen. Jag vill plugga finska. På riktigt, jävlar vad jag vill lära mig det här språket! Vill inreda vårt hem till perfektion. Träna och bygga
Mitt liv som “globetrotter” (ett ord/egenskap jag mer eller mindre identifierar mig med) började våren 2012. Det var då jag gjorde min första utbytestermin på ett universitet i Kanada. Jag skulle fylla tjugo, var extremt sugen på att få komma

Promenerar mitt inne i Helsingfors, stannar upp och reflekterar över allt. Hur hamnade jag här? Bor plötsligt i den här staden. Känner mig inte hemma och är lite vilsen, men vill inte vara någon annanstans. Jag vill vara här. Det

Det var vinter på riktigt förra helgen! Små små snöflingor hade fallit under natten från lördag till söndag och inte helt färgat men mer liksom skuggat marken vit. Jag och Julia som var här, vi åkte ut till Fölisön. Sist

God morgon käre söndag! Så skönt att vakna och få vara människa igen. Det är första advent och gissa vem som tittar fram mellan molnen? Ja, solen! Egentligen inga julkänslor över det men en är tacksam för varenda solstråle

Oh my god. Den här dagen går, som min kollega beskrev det, officiellt till historien som världens onödigaste dag. Jag fattar inte att människor orkar med sånt här varenda helg? Eller ens varannan? Jag har inte varit såhär bakis sedan juli 2014. Klockan

God morgon vänner. Det är fredag! Jag laddar med en bra smoothie gjord på mango, clementin, soya yoghurt, mjölk, kvarg, chiafrön och pyttelite proteinpulver. Tänkte att jag behövde något bra som grund för denna dagen. Vi ska dels fotas med
Ja, vilka skillnader finns det egentligen mellan manliga och kvinnliga företagare? Det är något jag har pysslat med att ta reda på de senaste dagarna. Det är så kul att jobba med marknadsföring när man bland annat får göra sånt