
Vykort från Milano // Italien
Hej från Italien och den stora staden Milano! Jag och Mumin kom hit i torsdags morse, flög iväg redan klockan åtta och när man bor i Finland och åker till de flesta andra delar i Europa så sparar man en

Hej från Italien och den stora staden Milano! Jag och Mumin kom hit i torsdags morse, flög iväg redan klockan åtta och när man bor i Finland och åker till de flesta andra delar i Europa så sparar man en

Det här med att ha två weekend-resor inplanerade direkt efter varandra, det strider ju egentligen mot min regel om att alltid ha minst en oplanerad “vilohelg” mellan resor och uppbokade helger. Men ni vet, när livet händer och så vidare.

Den där sortens resor när det känns som om man varit borta veckor och inte dagar. Den där sortens resor med oförglömliga stunder och mängder av känslor. Människorna man möter, sakerna man lär sig, platserna man ser. Skratten, vyerna, maten,

Resa i samarbete med NordicTB och Catalan Tourist Board Den där känslan av Spanien, direkt man kliver av planet kan man liksom känna den där energin och värmen i luften, runtomkring en. Men så slås man ganska snabbt av att

Valborgsmässoafton i Helsingfors – en oförglömlig kväll När det blev söndag hade jag inte några förväntningar. Förra året (bright like glitter, bubbly like champagne) var som en saga plockad ur en dröm. Jag tänkte liksom att man bara får ett

Den här första halvan på året har varit ett halvår med många resor. Jag har insett att man inte måste flytta till nya platser för att uppleva dem och att en weekendresa kan ge massor. Dessutom är resandet min typ

Valborg, eller vappu, i Finland, det är inte som valborg i Sverige – det är faktiskt bättre. Det här landet har skaffat traditioner och roliga happenings runt omkring hela valborgs-helgen, och även om man också festar som om det fanns

Vårkänslorna har börjat sprida sig i kroppen och även om aprilvädret hänger sig kvar så har jag en positiv känsla inom mig. Och då drömmer jag mig lätt och gärna bort en stund. Här är fyra saker jag drömmer om

Jag kom till Stockholm förra onsdagen, för en vecka sen. Tåget var två timmar sent och jag missade ett morgonmöte på distans eftersom täckningen ute i skogen har sina brister. Annars gjorde det inte så mycket, att vi var sena,

Tisdag. Tjugo minuter innan tåget ska gå, jag lägger ner det sista i väskan, tar på mig skorna och går runt ett varv i huset för ett sista hejdå. Ett sista för den här gången. Åker genom stan och ser de

Om hotellet Grand Hotel i Saltsjöbaden, mina upplevelser av hotellet, omgivningen, hotellrummen, hotellfrukosten och maten i restaurangen Franska matsalen samt spegelsalen – från min vistelse där i slutet av mars när jag var på The Influencer Convention. Det första jag tänkte

Om nätterna drömmer jag massor och ibland lite konstiga saker. En natt var jag på en fest och tog emot en hink i rostfritt stål fylld med flytande kokain (vad är det ens?). Och var kommer allt ifrån? Och så längtar jag