Allmänt

Ett smärtfritt vax utan remsor för att vaxa hemma

Inlägget är uppdaterat 2022 och innehåller annonslänkar Jag rekommenderar dessa två produkter för att vaxa hemma, både med remsor och ett smärtfritt vax utan remsor:  Ett varmvax-kit för hemmabruk Smidiga remsor för att vaxa hemma Att ta bort hår från

Läs mer »
Allmänt

Man måste dö några gånger innan man kan leva.

Nonna. Ett restaurangtips om man vill äta italienskt i Göteborg. En alldeles ljuvlig restaurang.      Med bästis. Emma. Var helt magiskt att träffa henne!   Vädret var också magiskt. Och ja sa tänk om det var så här jämt,

Läs mer »

Bor du i London?

En liten shout out! Har jag någon kär bloggläsare som är bosatt eller befinner sig i London i dagarna? Jag kommer vara där på söndag och måndag och har gärna sällskap! Skulle gärna bli guidad runt litegrann också. Jag har

Läs mer »
Allmänt

Svettigt.

Idag, är dessa kläder alldeles för varma. Sitter på spårvagnen påväg till jobbet och längtar in till AC:n. Pjuh.  Det roligaste mitt i all denna sommar, är att det dessutom råkade bli vår kanske mest busy vecka på jobbet. Igår

Läs mer »
Allmänt

Semester is for losers.

De flesta av er vet nog hur varmt det är idag. Och för er andra så kan jag säga att jag alltså står barbent och i linne, påväg till jobbet, och svettas i solen. Det är inte det att jag

Läs mer »
Det här är jag

En foreigner i sitt hemland.

God morgon.  Man glömmer så lätt allt det där häftiga man upplevt. Sitter fast i ett Sverige med ett heltidsjobb (som förvisso är högst temporärt) och drömmer om äventyr. Och skulle jag vara någon annanstans just nu så skulle jag

Läs mer »
Allmänt

Wonderful life.

En helt oskyldig frukostbild. Vaniljyoghurt med blåbär stora som bumlingar och müsli. På balkongen. I solen. Bara ben och en gammal favoritkjol som passar sig för dagar när det är fjorton grader strax efter sju.    Och jag önskar att

Läs mer »
Allmänt

En dag ska jag bo mitt i stan. 

Vaknar 06.11. Och mår bra. Så på topp att min iPhonekamera fångar mig mitt i ett peacetecken. I världens skönaste säng, sängen hos mamma.     Överväger att flytta in här på heltid. Kanske går man crazy av att flytta “hem”

Läs mer »
Fest & annat trevligt

Tärningsleken med niotillfems brevvänner.

Jag älskar att kompis-dejta ungefär så som andra Tinder-dejtar. Alltså att träffa människor som verkar nice via nätet! Igår fick jag äran att först träffa min goa bloggläsare Julia! Julia du är världens sötaste! Hon har hängt med på bloggen

Läs mer »
Allmänt

Port du soleil.

Fredagskvällen var himla fin.  Ungefär såhär.     Mötte upp en gammal vän från Jönköping. Åt lite, drack en öl, och gick till Liseberg. Där spelade Icona Pop i 45 minuter. Rätt mysigt, men inte mer än så. Not exactly I

Läs mer »
Allmänt

Var i Göteborg kan man dansa?

Idag är en sån där dag när man först vaknar och mår SKIT. Kändes som om jag sovit knappt två timmar och bara drömt om jobb, jourtelefon och kollegor (inget fel på dem iofs, hehe). Men sen sken solen, mamma

Läs mer »
Resor

Minnen från Australien.

Igår var jag till flygplatsen och lämnade av min boyfriend, ingenting roligt över det. Flygplatser är både deppiga och helt fantastiska. Jag hatar alla dessa avsked som man varit med om i just den miljön, men lika många kära återseenden

Läs mer »

Letar du efter något speciellt?

Kategorier