
This is not Spain
Som sagt, det är så vackert här. Älskar husen. Älskar det enkla, de små balkongerna, hur tvätten hänger överallt på tork. En charm över det. De spruckna klinkersplattorna i golven, myrorna på tvättfatet. Ja, ni vet, allt som är en

Som sagt, det är så vackert här. Älskar husen. Älskar det enkla, de små balkongerna, hur tvätten hänger överallt på tork. En charm över det. De spruckna klinkersplattorna i golven, myrorna på tvättfatet. Ja, ni vet, allt som är en

Halloj! Igår var det väldigt skönt med moln även om det regnade hela förmiddagen. Idag ska det bli betydligt varmare så nu är vi redo att gå till beachen! Får berätta mer om allt senare. Men vi har haft vackra

Vi har fångat den här dagen på det allra turistigaste viset! Först strosade vi ner några gator, passerade de mest turistiga gatorna och slog oss ner för lite frukost. Färskpressad apelsinjuice!! Och lite baguette åt min pojkvän och crossiant till

Godmorgon från Barcelona. Vaknar upp till ett tjugotvågradigt mulet väder och det känns väldigt bra. I en spansk lägenhet, och med spansk menar jag “simpel”. Det påminde mig om Indien när vi kom hit igårkväll. Tog den tveksamma minimala hissen

Åh det var det finaste bröllopet och den roligaste kvällen!! Så himla bra var det. Och så himla fylld med kärlek och lycka är jag idag. Kolla vad fint… Och är kanske en gnutta trött idag. Så

Nu är den här! Och här är vi, påväg! Bröllopsdagen alltså. Min kära väninna från högskoletiderna i Jönköping gifter sig idag – det var den möhippan vi hade i Falkenberg för ett par veckor sen. Så vi är påväg till

Denna underbara fredag! Började exakt såhär: På mammas morgon-sols-balkong. Med en topp te, yogi-teet “women’s tea”. Med en alldeles perfekt fredags-himmel. Det hade kunnat vara vilken dag som helsts himmel, men idag är det fredag så då är det
Det är mitten på augusti och jag ser folk njuta av att sommaren äntligen är här och omfamnar oss. Och jag, jag är egentligen någon annanstans. Såklart njuter jag också, mer än någon annan. Semestern har aldrig smakat bättre. Men
Jaaaaa! Jag vet inte om jag har nämnt det någonstans i bloggen? Men på söndag flyger vi, swiiish, ner till Barcelona. Då tänker ni “åh, en klassisk resa till Barcelona så som alla gör” – men nähäpp. Nu är det

Så sjunger Timbuktu och så sjöng han igår här i Göteborg. Jag älskar låttexten till Allt grönt – för han beskriver så bra exakt hur det känns. När livet är fint och allt går bra glömmer man helt bort hur
1. Smsa aldrig något till någon som du inte skulle kunna stå för inför din pojkvän eller flickvän. Jag lever efter principen att det jag skriver till andra får såklart min pojkvän läsa. Det tycker jag känns vettigt liksom, jag

Jag glömmer ju nästan bort det själv, hur mycket jag gillar naturen och att vistas i den. Berg är jag särskilt svag för. Måste besöka Alperna snart igen, eller något annat berg, vilket som helst. Men något annat jag gillar