Höstens SEO-kurs: uppdaterat format + sneak peek

Den feedback jag fick på sommarens SEO-kurs var nästan uteslutande positiv. En av de bästa frågor man kan ställa när man ber om feedback är “Nämn en sak som skulle gjort kursen bättre:” och när man då får svar som “oj, kommer inte på något”, känns det väldigt fint.

Jag har dock ändå försökt lyssna in till den feedback jag fick och vad som gick att utläsa från utvärderingen. Därför är formatet inför höstens kurs något uppdaterat.

Så i det här inlägget vill jag passa på att nämna det men också svara på några vanliga frågor OCH ge en tjuvtitt på kursmaterialet (sist ut)!!

Höstens SEO-kurs kommer vara ett par veckor längre och innehåller tre träffar (digitalt). Jag hoppas det ska göra investeringen ännu mer värdefull. Målet är inte att folk ska vilja gå kursen, utan målet är ju att de ska ta sig igenom den.

Det finns så väldigt många onlinekurser där ute som säljs till höger och vänster, som till slut hamnar i någon bortglömd byrålåda (mapp i datorn). Och det är synd! Potentiella SEO-kunskaper vill man förstås inte låta gå förlorade.

Info om kursen, vad du lär dig och vad modulerna innehåller finns här, men den är kort och gott för dig som:

… vill få kunderna eller läsarna att hitta till dig utan att behöva jaga dem.

… vill öka trafiken till din hemsida med relevanta besökare och potentiella kunder.

… behöver konkreta tips och verktyg för att skapa ännu bättre texter som når ut till just din målgrupp, utan betald marknadsföring.

Jag rekommenderar varmt kursen för egenföretagare, företag och bloggare som vill lära sig grunderna i att driva trafik till sina sidor!

Amanda – coach, yogalärare & föreläsare

Q&A om kursen

Varför ska jag gå en kurs när du har så mycket innehåll i din blogg och en Facebook-grupp om SEO?

Kursen går mer på djupet och har en tydligare och mer pedagogisk struktur, samt täcker fler avsnitt, mer information och ytterligare tips och verktyg än vad det innehåll som finns i min blogg gör. Blogginläggen är bra för att ge en introduktion, men kursen hjälper en att få en bra grund och dessutom komma vidare och lättare implementera allt man lär sig på sin/företagets hemsida.

Genom kursen finns både exempel och övningar som gör att du kommer framåt med att sökoptimera hemsidan och samtidigt lär dig bättre då du inte bara tar in information utan också uppmanas att testa och göra konkreta uppgifter.

Sen finns också chans att under träffarna bolla sådant som dykt upp under kursens gång och specifika frågor du har.

Den öppna Facebook-gruppen finns där som ett forum för att bolla tankar och idéer – men den går inte igenom grunderna i sökoptimering, vilket kursen gör.

Vad är det viktigaste att veta om SEO?

  1. Det är inte svårt.
  2. Den bästa sortens marknadsföring eftersom den är gratis och sker “automatiskt i bakgrunden”.
  3. Gör att kunder och din målgrupp hittar till dig när de är ute efter det du erbjuder = köpstark och relevant målgrupp.

När går kursen nästa gång?

Efter kursen som börjar den 14 september finns ännu inget bestämt datum för en nästa kurs. Det finns inte heller någon garanti för att kursen kommer gå igen i detta format.

När måste jag senast anmäla mig?

Antalet deltagare är begränsat till 15 stycken och anmälan stänger onsdag 9 september kl. 16.00 svensk tid.

Hur mycket tid förväntas jag lägga ner under kursens veckor?

De 6 modulerna beräknas ta ungefär 2 timmar vardera men de kan också gå snabbare eller dröja längre beroende på din specifika situation. Du kan också gå igenom kursen i en snabbare takt eller välja att lägga ner mer tid. Träffarna online tar ca. 1–2 timmar och spelas in så de kan ses på i efterhand ifall du inte kan vara med.

Om du inte har så mycket tid under kursens veckor kan du förstås anmäla dig ändå. Du får behålla allt material och kan fortsätta att gå igenom kursen efter slutdatumet. Materialet är framtaget för att du ska kunna gå igenom det på egen hand. Men det bästa är såklart om du hinner jobba lite under dessa veckor.

En tjuvtitt på kursmaterialet

Tada!

Så här ser de 6 modulernas förstasidor ut.

Designade av mig och min kille, gjorda i Pages (yes, Apples program!) för den som är nyfiken. Och du får alltså tillgång till dessa som pdf:er.

Det finns också med en introduktion, ordlista + viktiga verktyg och en avslutning.

Utöver modulerna finns dessa arbetsblad som du tar hjälp av för att genomföra uppgifter och se till att din sajt blir optimerad!

Poängen med design är ju förresten egentligen inte främst att det ska vara snyggt för en kurs som denna, utan snarare användarvänligt och funktionellt. P e d a g o g i s k t.

Men att den uppskattas – det är en bonus!

Tyckte kursen lyckades gå djupt utan att fastna i onödiga detaljer. Snygg också.

Ulrika – skribent & bloggare

Det ska hur som helst bli mycket kul att få göra detta igen. Blir spännande att se vem som följer med på tåget den här gången – kanske är det du? :)

Läs mer, anmäl dig och se pris här!

Eller tipsa genast någon du känner som du tror skulle behöva den här kursen. Det gör mig också glad ❤︎

Fler funderingar? Lämna en kommentar eller hör av dig!

FÖLJ:

2 svar

  1. Håller helt med om ditt svar där på varför man ska gå den även om man läst dina inlägg. Hade läst alla dina SEO-inlägg innan kursen och jobbat lite smått med vissa grejer (typ installerat search console, brukade hänga och glo på google analytics och börjat tänka kring vad som ska sökmotoroptimeras och inte i en blogg). Men kände verkligen att kursen gav en fördjupad kunskap jag inte hade kunnat skaffa mig så effektivt på egen hand. blev imponerad hur den kunde vara både lätt att ta till sig och ge mer fördjupad kunskap. (skrev mer om kursen här, längst ner i inlägget, för ngn som är nyfiken på mina upplevelser: https://ulrikanettelblad.se/sondagsplock-vecka-28/ )

    1. Alltså, så fint att få det här bekräftat av dig. Tusen tack Ulrika! Exakt det som var min förhoppning med kursen! ☺️

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.